مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: 42 سازمان مردم نهاد در استان فعالیت دارند.

شفیع شفیعی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: بیشتر سازمان های مردم نهاد در حوزه های خود تشویق به فعالیت در موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شده اند که برخی در این زمینه موفق عمل کرده اند.

وی گفت: بیشتر سازمان های مردم نهاد در مرکز استان مجوز فعالیت دریافت کردند و فرهنگ کار جمعی و مشارکت های اجتماعی در شهرستان ها نیازمند عزم جدی و درخواست مردمی برای ایجاد نهادهای مدنی است.

شفیعی بیان کرد: موسساتی که مجوز فعالیت در استان دارند می توانند دفاتر نمایندگی و یا شعب فعالیت خود را در سایر شهرستان ها ایجاد کنند و این امر با اراده و حضور جوانان شهرستانی در فعالیت های تشکلی میسر خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل درباره نقش سمن ها در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: سازمان های مردم نهاد در این مورد در قالب حوزه های پیشگیری، درمان، ترک اعتیاد، فرهنگ سازی در جهت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و مشارکت های اجتماعی پروانه فعالیت دریافت کرده و فعالیت های چشمگیری داشته اند.

شفیعی گفت: اردبیل به عنوان استان معین سازمان های مردم نهاد استان های شمالغرب کشور محسوب شده و از بعد کمی با وجود انجمن های تخصصی پیشگیری و درمان نیازمند افزایش تعداد سمن هاست اما از بعد کیفی به جهت برگزاری برنامه ها، نشست ها و اقدامات تخصصی صورت گرفته جزو استان های موفق بوده و عملکردی مثبت نسبت به سازمان های دولتی دارد.

انتهای پیام/ع

کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.