کاهش میزان ازدواج و طلاق در مرند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند با اشاره به کاهش میزان ازدواج و طلاق نسبت به سال گذشته در شهر مرند خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمدزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند با تشریح وضعیت ازدواج و طلاق در مرند گفت: شهرستان مرند در زمینه طلاق در سال ۱۳۹۵ در بین شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی، رتبه هشتم را داشت که سال گذشته به رتبه هفتم رسید، در سال ۹۵، از هر ۱۰۰ ازدواج ۲۳ مورد در مرند به طلاق منجر شد که سال گذشته به ۱۹ طلاق در هر ۱۰۰ ازدواج رسید.

محمدزاده تاکید کرد: میزان ازدواج در شهرستان مرند نیز نسبت به قبل کاهش پیدا کرده چرا که سن ازدواج و تعداد جمعیت جوان رو به کاهش است.

وی در ادامه به فعالیت‌های اورژانس اجتماعی در مرند اشاره کرد و اظهار داشت: یک اورژانس اجتماعی در دفتر مداخله در کاهش طلاق در دادگستری مستقر است که ۵۰۰ زوج به این دفتر ارجاع داده شده که توانسته ایم ۹۶ زوج را سازش دهیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند افزود: بخشی از اورژانس اجتماعی نیز به صورت سیار در سطح شهر فعالیت می‌کند، این پایگاه بیشتر در محلات آسیب پذیر شهرستان فعالیت می‌کند.

محمدزاده تصریح کرد: یک مرکز اورژانس اجتماعی نیز در پایگاه ثابت در درمانگاه شهید مطهری مرند فعالیت دارد، سال گذشته به ۲۴۰ مورد بحران در خانواده مشاوره داده شده است و در ۱۸ اقدام به خودکشی مداخله کرده ایم که متاسفانه ۴ خودکشی به مرگ منجر شد.

وی میزان خودکشی در کشور‌های پیشرفته را ۱۱ نفر در ۱۰۰ هزار نفر دانست و ادامه داد: سال گذشته این رقم در شهرستان مرند ۲ در ۱۰۰ هزار نفر بود که در سطح کشوری به طور میانگین ۵ نفر است.

محمدزاده در بخش دیگری با اشاره به اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی در مرند، ابراز داشت: خشونت به عنوان اولویت اول آسیب‌های اجتماعی در مرند است، ورودی پرونده‌ها در سال گذشته ۴۸ درصد مربوط به نزاع بود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مرند افزود: اعتیاد و طلاق و حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی نیز در اولویت‌های بعدی آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

محمدزاده در پایان با اشاره به اینکه نیازمند کار گروهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم، گفت: برخی اقدامات به صورت جزیره‌ای است که موجب کاهش نقش‌های جمعی می‌شود. 

 

انتهای پیام/ش

 رسیدگی به ۴۸ درصد پرونده نزاع در شهرستان مرند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.