رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند از رشد هفت درصدی آموزش های فنی و حرفه ای در این شهرستان طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛دانش رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند صبح امروز در بازدید معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی از مراکز فنی و حرفه ای شهرستان بیرجند از رشد هفت درصدی آموزش های فنی و حرفه ای در این شهرستان طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

 

وی افزود:در حال حاضر در تمامی مراکز فنی و حرفه ای شهرستان بیرجند خوشه خدمات، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی فعال است.

 

دانش با اشاره به وجود چهار مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح شهرستان بیرجند،بیان کرد:در این مراکز بالغ بر ۱۰ بخش آموزشی فعال است.

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند از ارائه ۱۵۱ دوره آموزشی برای یک هزار و ۴۳۹ نفر طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد و عنوان داشت:این میزان معادل با ۱۵۴ هزار و ۲۱۴ نفر ساعت بوده که نسبت به دوره مشابه سال پیش هفت درصد رشد را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به برگزاری شش دوره مهارتی در بخش جوار دانشگاه به میزان ۱۲ هزار و ۹۶۹ نفر-ساعت طی این مدت افزود:این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

 

دانش با بیان اینکه در کارگاه‌های ثابت این مرکز برای کارجویان ۴۴ دوره برای ۶۰۲ نفر برگزار شده است، بیان داشت: این دوره‌ها در ۱۲ کارگاه ثابت و به میزان ۷۶ هزار و ۱۲۵ نفر ساعت بوده است.

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند اضافه کرد: در بخش آموزش پادگانی نیز بر اساس تفاهم نامه مشترک سازمان و ستاد کل نیروهای مسلح تاکنون ۱۷ دوره آموزشی برای ۳۲۱ نفر از سربازان در راستای توانمند سازی مهارتی آنان برگزار شده است.

 

به گفته وی این مرکز در سال جاری حدود ۳۷۰ هزار نفر ساعت آموزش را متعهد شده که این آموزش‌ها شامل آموزش در مراکز ثابت و شعب شهری، آموزش کارگران صنعت ساختمان، آموزش در پادگان‌ها، آموزش در مناطق روستایی و عشایری، آموزش در صنایع، بنگاه‌های اقتصادی، زندانیان و پادگان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/غ

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در  بیرجند 7 درصد افزایش یافت

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار