نمایندگان سازمان جهانی بهداشت برای آشنایی با طرح جامع سلامت به استان قزوین سفر کردند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛هیت پنج نفره سازمان جهانی بهداشت درنشست با دست اندرکاران طرح جامع سلامت باهدف و نحو اجرای این طرح در استان قزوین آشنا شدند.

دکتر ماها الداوی سرپرست ارتقا و حفاظت سلامت سازمان جهانی بهداشت در این نشست هدف از این سفر را همکاری و حمایت فنی برای اجرای بهداشت اجتماعی در استان بیان کرد و گفت:همچنین در این سفرمیزان تعهدات ملی برای رفاه و بهداشت مردم بررسی می شود.

دکتر ماها الداوی افزود : تجربیات و عملکرد استان قزوین در اجرای طرح جامع سلامت به صورت مکتوب به سایر کشورها ارسال می شود .

وی گفت : ممکن است در اجرای طرح جامع سلامت چالش هایی وجود داشته باشد که می توانیم برای رفع آن با یکدیگر همکاری کنیم .

دکتر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزویندر گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛، هدف از حضور این هیئت پنج نفره در قزوین را بازدید و مشاهده تجربه استان در اجرای طرح جامع سلامت بیان کرد .

به گفته مهرام، نمایندگان سازمان جهانی بهداشت قرار است این طرح را به عنوان یک الگو جهانی معرفی کنند.

وی اضافه کرد: نمایندگان سارمان جهانی بهداشت در این سفر دو روزه قرار است از مرکز شهری جامع سلامت محمدیه و ناحیه شهری مهرگان، مرکز روستایی جامع سلامت کورانه و همچنین از خانه مشارکت مردم در سلامت دیدن کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: شرکت در مجمع سلامت شهرستان قزوین، کارگروه سلامت و امنیت غذایی و جلسه ارائه پیشنهادات نمایندگان درباره طرح جامع سلامت، از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه نمایندگان سازمان جهانی بهداشت به قزوین است.

مهرام افزود:طرح جامع سلامت از سال ۸۶ برای اولین بار در کشور در استان قزوین آغاز به کار کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: بر اساس شواهد و مطالعات، ۲۰ تا ۲۵ درصد از سلامت مردم مربوط به وزارت بهداشت و بخش سلامت کشور است.

وی افزود: مواردی مانند فرهنگ غذایی مردم، سیگار کشیدن، فعالیت بدنی، مشکلات اقتصادی، وجود آلودگی‌هایی در آب و هوا خارج از حیطه تصمیم گیری متولیان بهداشت است که طرح جامع سلامت درباره این دسته از عوامل، مداخله می‌کند.

دکتر زینالی رییس مشاوران سلامت دستگاه‌های اجرایی استان هم در این نشست گفت: این شورا شامل ۲۴ دستگاه است که به مدیر دستگاه‌ها برای امر سلامت کارکنان و اجرای پروژه‌های سلامت مشاوره می‌دهد.

دکتر زینالی افزود: در این شورا هر دستگاه، بخشی از بودجه خود را برای موضوع بهداشت هزینه می‌کند.

علی صفری واریانی مسئول اندیشگاه طرح جامع سلامت قزوین هم گفت: افراد مختلف ایده‌های محور سلامت خود را برای بررسی و اجرا به این اندیشگاه می‌دهند تا برای اجرا مورد بررسی قرار بگیرد.

به گفته وی، تا کنون در این اندیشگاه ۴۰ ایده به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار