رئیس سازمان تربت بدنی نیروهای مسلح گفت: ورزشکارانی که در بازی های آسیایی جاکارتا مدال طلا بگیرند و قهرمان این رقابتها شوند از خدمت سربازی معاف می شوند.

ورزشکاران قهرمان در مسابقات جاکارتا معاف از خدمت سربازی می شوندبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مهر علی باران چشمه رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار درباره انتقاد کشتی گیران مبنی بر اینکه با وجود قهرمانی جهان هنوز معاف از خدمت سربازی نشدند، گفت: قانونی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده و از سوی شورای نگهبان تایید شده است طبق این قانون آنهایی که در مسابقات المپیک اول تا سوم می شوند و در مسابقات جهانی اول و دوم شوند و ورزشکارانی که در مسابقات آسیایی همانند بازی های آسیایی جاکارتا قهرمان شوند مشمول معافیت از خدمت سربازی می شوند. ورزشکارانی که به مسابقات مختلف می روند این قانون شامل آنها نمی شود و فقط آنها سرباز قهرمان می شوند و باید دوره آموزش را پشت سربگذرانند و بعد از آن به تیم های ملی ملحق می شوند و معاف از خدمت نمی شوند و ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کنند و یا در اختیار باشگاه های نیروهای مسلح قرار می گیرند. آنهایی که در مسابقات جاکارتا قهرمان شوند همانند فوتبالیست هایی که وزارت ورزش و جوانان معرفی کرد معاف از خدمت سربازی می شوند. به هر حال در قانون اشاره شده که معافیت از سربازی شامل برخی از ورزشکاران نمی شود مگر اینکه اقدام شایسته ای انجام داده باشند که فرمانده نیروهای مسلح در این باره تصمیم می گیرد و بحثش جداست.  به هر حال ورزشکارانی که در جاکارتا مدال طلا بگیرند و قهرمان شوند ان شاالله معاف از خدمت سربازی می شوند.

سردار باران چشمه درباره مراسم معارفه روسای جدید هیئت های ورزشی آجا گفت: همان طور که اشاره کردید امروز  ژیمناستیک کاران ارتش جمهوری اسلامی رژه می روند. نیروهای مسلح در 35 رشته ورزشی فعالیت مستقیم دارد که بیش از 50 فدراسیون است.  ورزش با ماموریت های نیروهای مسلح ارتباط نزدیکی دارد و فعالیتش جدی تر دنبال می شود به طور مثال ورزش هایی همانند کاراته، تکواندو، دوومیدانی ، تیراندازی و رشته های ورزشی که در نیروهای نظامی بیشتر کاربرد دارد. چندین رشته ورزشی به طور جدی در نیروهای مسلح پیگیری می شود که در توسعه ورزش همگانی و  بخش قهرمانی فعالیت می کنند و تعداد زیادی از افراد در نیروهای مسلح مسئول استعداد یابی، برگزاری مسابقات، بحث داوری هستند و هیات های ورزشی داریم که  که در مجموع آنها را به مسابقات نظامیان جهان اعزام می کنیم. 


بیشتر بخوانید: مراسم معارفه روسای جدید هیئت‌های ورزشی ارتش برگزار شد


انتهای پیام/ 

اظهارات باران چشمه درباره معافیت خدمت سربازی ورزشکاران 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار