باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه گزارش می‌دهد؛

آمادگی کامل تیم ملی قایقرانی برای کسب مدال‌های خوش رنگ /تلاشی مضاعف برای درخشش در بازی‌های آسیایی

تیم ملی قایقرانی کشورمان برای شرکت در مسابقات آسیایی جارکارتا از آمادگی کاملی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛استان آذربایجان غربی با داشتن سد‌های متعدد همچون سد حسنلوی نقده، سد شهرچایی ارومیه و سد مهاباد و با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود نقش مهمی در تربیت بیش از ۱۰ قایقران ملی پوش و تقدیم به تیم‌های ملی داشته است.

این استان یکی از قطب‌های مهم قایقرانی در ایران است که ۱۰ ملی پوش به نام‌های محسن شادی، عاقل حبیبیان، احمد احمدی، افشار حیدری، اتابک پیشیار، یاسر جوهری، وحید جوهری، فرزاد کربلایی قلی زاده، فرهاد کربلایی قلی زاده و سیدحسن موسوی و ۲ مربی به نام‌های طاهر کبوتری و سیمین خیاطی را پرورش داده است.

کناره گیری محسن شادی قهرمان جوانان جهان، قهرمان آسیا و قهرمان ۲ دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ گوانگجوی چین و اینچئون کره جنوبی از عضویت تیم ملی نیز شوک بزرگی بر پیکره قایقرانی ایران بود.

اما دو سال است که شاهد حضور مجدد محسن شادی در تمرینات اردوی تیم ملی و آماده سازی جهت حضوری قدرتمند در رقابت‌های آسیایی و جهانی هستیم.

قایقرانی آذربایجان غربی طی یک دهه اخیر به عنوان قطب اصلی کشور فعالیت‌های چشمگیری در شناسایی، جذب و تربیت علاقه‌مندان این رشته داشته است.

ظهور قهرمانانی همچون محسن شادی و درخشش در رقابت‌های جهانی، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و راهیابی به المپیک ۲۰۱۲ لندن نقطه عطفی در قایقرانی استان و ایران محسوب می‌شود.

آمادگی کامل تیم ملی قایقرانی برای کسب مدال‌های خوش رنگ /تلاشی مضاعف برای درخشش در بازی‌های آسیایی

قایقرانی آذربایجان غربی باید به دوران اوج خود بر گردد

غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با اشاره به وضعیت تیم ملی قایقرانی جهت اعزام به مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی گفت:سهمیه تیم ملی قایقرانی در مسابقات جاکارتا ۳۹ ورزشکار است که از این تعداد ۲۴ نفر را پسران تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد:تیم کانوپولو امسال به صورت آزمایشی در مسابقات آسیایی حضور خواهد داشت که ۱۲ ورزشکار نیز در این رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس فدراسیون قایقرانی با اشاره به برپایی اردو در کشور چین گفت:تیم ملی قایقرانی در بخش پسران به چین اعزام شده است و در بخش دختران نیز یک ورزشکار به همراه سر مربی به کشور چین اعزام شده اند که بعداز پایان اردو مستقیم به پالمبانگ برمی گردند.

آمادگی کامل تیم ملی قایقرانی برای کسب مدال‌های خوش رنگ /تلاشی مضاعف برای درخشش در بازی‌های آسیایی


وی ادامه داد:تیم قایقرانی بخش دختران نیز در شهر میانه اردو زده است، چون به اعتقاد ورزشکاران اردوی میانه بهتر از اردوی چین است، دختران نیز پس از اتمام اردو مستقیم از ایران وارد پالمبانگ خواهند شد.

امینی افزود:در مجموع ۵۱ قایقران در ۶ رشته در مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی شرکت خواهند کرد.

رئیس فدراسیون قایقرانی با اشاره به آمادگی قایقرانان تیم جمهوری اسلامی ایران گفت:خوشبختانه با توجه به برگزاری اردو‌ها و تمرینات سخت و فشرده تیم ملی قایقرانی در شرایط کاملا خوبی قرار دارد و امیدواریم مدال‌هایی خوشرنگ را از آن کشورمان کنند.

وی با بیان اینکه در این مسابقات آسیایی، سهمیه آذربایجان غربی ۳ ورزشکار و یک مربی است گفت:با توجه به سطح آمادگی قایقرانان آذربایجان غربی امید می‌رود یک مدال خوش رنگ از آن این استان باشد.

آمادگی کامل تیم ملی قایقرانی برای کسب مدال‌های خوش رنگ /تلاشی مضاعف برای درخشش در بازی‌های آسیایی

حضور ۳ قایقران و یک مربی از آذربایجان غربی در مسابقات جاکارتا

امینی گفت:خوشبختانه ۳ نماینده آذربایجان غربی شامل محسن شادی، عاقل حبیبیان و رضا قهرمانی از آمادگی کاملی برخودار هستند.

رئیس فدراسیون قایقرانی ادامه داد:انتظارات فدراسیون از استان آذربایجان غربی بیش‌تر بود، اما متاسفانه در چند سال اخیر به دلایلی مسئولین استانی به این رشته زیاد بها نداده بودند و باعث تنزل این رشته بودیم.

وی گفت:اگر انسجام و همدلی بین مسئولین، اداره کل ورزش و جوانان و هیئت قایقرانی استان بود سهمیه استان آذربایجان غربی در مسابقات آسیایی بیش‌تر از این بود.

امینی افزود:خوشبختانه بعداز مدتی دوباره اتحاد و انسجام بین هیئت قایقرانی استان و اداره کل ورزش و جوانان حاکم شده است و در آینده‌ی نه چندان دور قایقرانان قهرمانی را از این استان در مسابقات آسیایی و المپیک و جهانی خواهیم دید.

آمادگی کامل تیم ملی قایقرانی برای کسب مدال‌های خوش رنگ /تلاشی مضاعف برای درخشش در بازی‌های آسیایی


رئیس فدراسیون قایقرانی بیان کرد:این استان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی نظیرش شرایط خوب و مطلوبی دارد و باید هیئت و اداره کل از این پتانسیل‌ها به ویژه ورزشکاران قهرمان استفاده کند.

امینی با اشاره به عملکرد تیم ملی قایقرانی در مسابقات قهرمانی آسیایی گفت:در مسابقات قهرمانی آسیا که در کشور کره برگزار شد جوانان کشورمان ۵ مدال خوش رنگ را از آن خودشان کردند.

وی گفت:در این مسابقات آسیایی ۲ ورزشکار و یک مربی نیز از آذربایجان غربی مدال خوش رنگ گرفتند.

رئیس فدراسیون قایقرانی با اشاره به زیر ساخت این فدراسیون گفت:خداروشکر روسای قبل از من مسیر پیشرفت را برای فدراسیون هموار کرده اند و خوشبختانه فدراسیون قایقرانی راهش را پیدا کرده است.

وی افزود:کارنامه فدراسیون قایقرانی به قدری درخشان است که وزارت ورزش و جوانان انتظار کسب مدال طلا توسط قایقرانان را دارند.

امینی با اشاره به کسب سهمیه المپیک توسط جوانان تصریح کرد:۲ نفر از دختران و یک نفر از پسران از استان‌های کرمانشاه، تهران و لرستان سهمیه المپیک را گرفته اند.

ایجاد خانه قایقرانی در آذربایجان غربی

مرتضی پیری رئیس هیئت قایقرانی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ افزود:هیئت قایقرانی استان و اداره کل ورزش و جوانان، برای قهرمانی ورزشکاران آذربایجان غربی در مسابقات آسیایی جاکارتا تمام تلاش خود را خواهد کرد.

وی از ایجاد خانه قایقرانی در استان خبر داد و گفت:با حمایت اداره کل ورزش و جوانان هر چه زودتر این خانه برای رفاه و حمایت از قایقرانان احداث می‌شود.

آمادگی کامل تیم ملی قایقرانی برای کسب مدال‌های خوش رنگ /تلاشی مضاعف برای درخشش در بازی‌های آسیایی

مسئولان بیش از پیش از ملی پوشان حمایت کنند

جوهری یکی از قایقرانان موفق آذربایجان غربی نیز در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛گفت:آذربایجان غربی استعداد‌های خوبی در رشته قایقرانی دارد که امید می‌رود با حمایت‌های بیش از پیش مسئولان شاهد توسعه و پیشرفت این رشته‌ی ورزشی در سطح کشور باشیم.

وی ادامه داد:اگر مسئولان از ورزشکاران قهرمان حمایت کنند هیچ گاه شاهد خداحافظی ورزشکاران از ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی نخواهیم بود.

 

گزارش از ندا موسی زاده

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.