تفاهمنامه همکاری اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی بین هیات بانوان فعال اقتصادی استان بصره (جنوب عراق) و بانوان آبادانی منعقد شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛وفیقه مومن' رئیس جمعیت زنان جنوب عراق  شامگاه گذشته در  نشست با نمایندگان بانوان و هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ضمن ابراز خرسندی از همکاری و تعامل بین بانوان عراقی و ایرانی، بر توسعه توریسم درمانی، آموزشی، گردشگری آبی گفت: امید است در این جلسه به بهترین شکل در جهت همکاری های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی به زمینه های مشترک همکاری برسیم.

وی وجود اشتراکات، فرهنگی، دینی و مذهبی بین استان بصره و استان خوزستان را امتیازی مثبت ارزیابی کرد و افزود: این وجوه مشترک بین استان های بصره و خوزستان بخصوص شهرستان آبادان می تواند در زمینه فعالیت های اقتصادی و فرهنگی به ما کمک کند.

رئیس جمعیت زنان جنوب عراق  با اشاره به نقش زنان عراقی در همه صحنه های سیاسی و اجتماعی گفت: زنان عراق شرایط بسیار را در سختی 40 سال اخیر پشت سر گذاشتند ولی توانستند از عهده خیلی از مسایل و مشکلات ناشی از جنگ و تحریم ها برآیند.

مومن، هدف از سفر خود و هیات همراه را گسترش همکاری بین بانوان آبادانی و انعقاد تفاهمنامه همکاری اقتصادی عنوان کرد و افزود: با توجه به حذف روادید در منطقه آزاد اروند روزانه بیش از سه هزار عراقی در این منطقه برای بحث توریسم درمانی، گردشگری حضور می یابند.

مسعود خیاط زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان هم در این نشست با بیان اینکه توانمندی بانوان در سطح جهانی بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: بانوان ثابت کرده اند که در سخت ترین شرایط اقتصادی و اجتماعی حضور فعالی داشته اند.

وی افزود : توسعه همکاری اقتصادی بانوان ایرانی و عراقی به ویژه آبادان و بصره می تواند در گسترش روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیر مثبتی داشته باشد.

 حمید حنظل عیدانی مشاور اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان هم  در این نشست با بیان اینکه دیدگاه اتاق بازرگانی نسبت به بانوان نقش آفرینی بیشتراست ، گفت: دیدگاه ما نسبت به بانوان دیدگاه ابزاری نیست بلکه تاکید بر فراهم آوردن زمینه نقش آفرینی آنان در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: منطقه آزاد اروند دارای دانشگاه نفت، علوم و فنون دریایی، علوم انسانی و فرهنگ و هنر است و این یکی از ظرفیت هایی است که می توانیم دانشجوی خارجی جذب کنیم.

مهساسادات محسن فر مسئول امور بانوان فرمانداری آبادان هم در این نشست گفت: مجموعه بانوان سهم زیادی در گسترش ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین کشور ایران و عراق را می توانند داشته باشند.

وی افزود: مجموعه دولت در جهت ارتقای سطح آگاهی و توان افزایی بانوان در سطح این شهرستان با کمک بخش خصوصی کارگاه های آموزشی متنوعی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، روان شناسی، حقوقی و اشتغال برگزار کرده است .

مسئول امور بانوان فرمانداری آبادان احداث بازارچه صنایع دستی بانوان را نخستین قدم موثر در تشویق بانوان بیان کرد و گفت: حضور بانوان در نمایشگاههای کشوری و درون استانی بهترین فرصت برای بانوان آبادان بود.

محسن فر از احداث بازارچه دوم در آینده نزدیک خبر داد و افزود: احداث بازارچه صنایع دستی بانوان در دستور کار قرار دارد و به زودی برای متقاضیان راه اندازی می شود.

 در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی فی ما بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان و هیات بانوان فعال اقتصادی استان بصره جنوب عراق منعقد شد.

انتهای پیام / د

 همکاری و تعامل بین بانوان عراقی و ایرانی

برچسب ها: تفاهم نامه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.