فرماندار همدان گفت: از معرفی 181 طرح اشتغال زایی تاکنون 30 طرح در استان به نتیجه رسیده که هنوز 85 در صد به نتیجه نرسیده است.

ایجاد طرح اشتغال زایی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی تعالی، فرماندار همدان بیان کرد: از 181 طرح اشتغالزایی ارائه شده از شهرستان همدان تنها 30 طرح به تصویب رسیده است یعنی 85 درصد از طرحها هنوز به نتیجه نرسیده است و بایستی آنالیز و بررسی‌هایی در این راستا انجام شود.

وی با بیان اینکه باید به دنبال کسب و کارهای کوچک یا نسبتا متوسط در مناطق روستایی باشیم، افزود: در روستاها با اجرای طرح‌های اشتغالزایی می‌شود از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه در تحولات اخیر در کشور و وضعیت کنونی اقتصاد بایستی در تزریق اعتبارات ریل کار نیز تغییر کند و سمت طرح‌های قابل اجرا حرکت کنیم، گفت: در حوزه اشتغال کلان و طرح‌های بزرگ اقتصادی استاندار و تیم اقتصادی استان در جذب سرمایه‌گذار قدم‌های خوبی برداشته‌اند در فرمانداری نیز اجرای طرح‌های بزرگ پیگیری شده است، رویکرد ما در مرکز استان به سمت ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط در روستاها است که می‌تواند در رونق و توسعه استان موثر باشد.

تعالی به راه‌اندازی شرکت سنگهای زینتی اشاره کرد و افزود:شرکت تولیدات سنگهای زینتی با کمک دستگاه‌هایی نظیر کمیته امداد و بهزیستی در قهاوند راه‌اندازی می‌شود و در راستای تولید سنگهای زینتی صادراتی فعالیت می‌کند ضمن اینکه منبع درآمد خوبی برای خانواده‌هایی است که می‌خواهند در منزل کار کنند.

وی  با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در شرایط کنونی کشور بسیار موثر و مفید است، عنوان کرد: تلاش ما این است که حداقل هیچ مانعی برای سرمایه‌گذار ایجاد نشود.

فرماندارهمدان با بیان اینکه بایستی اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل و ایجاد اشتغال باتوجه به شرایط و تحولات کنونی مورد توجه قرار گرفته و بیشتر تلاش کنیم، ابراز کرد: وضعیت اشتغال در کشور نیازمند حرکت‌های بزرگی است و در حوزه منابع و تسهیلات در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد اما موضوع اصلی جذب تسهیلات است.

انتهای پیام/ب

راه اندازی تولید سنگ های زینتی در قهاوند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار