ژاپن با چنان موج بی‌سابقه‌ای از گرمای هوا مواجه است که سازمان‌های هواشناسی این کشور آن را یک فاجعه طبیعی توصیف کرده‌اند.

فاجعه طبیعی در ژاپن/ گرمای هوا تاکنون جان ۶۵ نفر را گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، ژاپن با چنان موج بی‌سابقه ای از گرمای هوا مواجه است که سازمان های هواشناسی این کشور آن را یک فاجعه طبیعی توصیف کرده اند. مقامات ژاپن می گویند این هفته 65 نفر بر اثر شدت گرما جان باخته اند و در دو هفته گذشته بیش از 30 هزار نفر نیز به سبب گرمازدگی در بیمارستان بستری شده اند.

روز چهارشنبه دمای هوا در توکیو فقط 37 درجه سانتیگراد بود. اندکی بالاتر در شهر کوموگایا هوا بسیار گرم تر است و درجه دما روز دوشنبه در این شهر حدود 41 درجه سانتیگراد بود که بالاترین درجه دمایی است که تاکنون در کل ژاپن ثبت شده است. گرما نه فقط مردم را ناراحت کرده، بلکه اکنون بسیار خطرناک است.

در مرکز اعزام واحدهای خدمات اورژانس در توکیو تماس های درخواست کمک بی وقفه ادامه دارد و کارکنان آمبولانس ها به زحمت می توانند به همه نیازمندان کمک رسانی کنند. در سرتاسر ژاپن بیش از 30 هزار نفر از مردم به سبب گرمازدگی در بیمارستان ها بستری شده اند. سالخوردگان بیش از همه در معرض خطر هستند. بیش از نیمی از قربانیان گرمای شدید در ژاپن افراد بالای 65 سال بوده اند.

در شهر باستانی کیوتو جشنواره های تابستانی آغاز شده است. در این شهر در کل یک هفته درجه دما 38 درجه سانتیگراد یا بالاتر بوده که این نیز در ژاپن بی سابقه بوده است. همه اینها به سبب تشکیل یک جبهه عظیم پرفشار بر فراز ژاپن و شبه جزیره کره است که در دو هفته گذشته ثابت مانده است. خبر بد این است که این جبهه ممکن است تا دو هفته دیگر در این منطقه بماند.

انتهای پیام/

گرمای بی‌سابقه هوا در ژاپن

برچسب ها: آسیا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۳:۴۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
اینابیان ایران چی میگن.تو جنوب دما از 50 هم رد میکنع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
خیلی تعجب آوره گرمای هوا در شهرهای جنوبی خیلی بیشتره در ضمن ریزگردها نیز تهدید بزرگی برای سلامتی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
خدا بهشون رحم کن یعنی 65 نفر به خاطر گرما جان خودشون را از دست دادن
آخرین اخبار