برداشت برنج به صورت مکانیزه در بندر کیاشهر آستانه اشرفیه آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رحیم حیدری گلرودباری، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: نخستین برداشت برنج به صورت مکانیزه در اراضی شالیزاری بندر کیاشهر این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: این برداشت برنج از نوع هاشمی در ۴ هزار متر مربع از مزرعه یکی از کشاورزان منطقه کوی امام بندر کیاشهر انجام شده است.

فرماندار آستانه اشرفیه کاهش ضایعات، افزایش ضریب برداشت، تسهیل در کار، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت در برداشت برنج را از مزایای استفاده از ماشین در دروی این محصول برشمرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰ درصد از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان امسال به‌صورت مکانیزه برداشت شود.

حیدری با اشاره به یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری در جلوگیری از هدر رفت آب زراعی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری آستانه اشرفیه امسال یکپارچه‌سازی شده اند که با این رقم مجموع زمین‌های شالیزاری یکپارچه‌سازی شده در این شهرستان به ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه عملیات لایروبی انهار، سر دهنه سازی‌ها و تعمیر پمپاژ‌ها در فصل پاییز و زمستان در راستای مدیریت بحران آب زراعی در شالیزار‌های این شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: شهرستان آستانه اشرفیه ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی شالیزاری دارد.

 

انتهای پیام/ع

نخستین برداشت مکانیزه برنج در بندر کیاشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.