مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در سنندج برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم همزمان با پنجم مرداد در سنندج خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، گفت: مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل و دعاخوانی و اذان برگزار می‌شود.
 وی به زمان برگزاری این دوره از مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: مرحله استانی چهل و یکمین دوره از مسابقات قرآن کریم همزمان با پنجم مرداد جاری در سنندج برگزار می‌شود.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به شرایط عمومی شرکت در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم عنوان کرد: داشتن تولیت ایرانی، عدم اشتغال به تحصیل در مقاطع آموزش و پرورش و داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۴۰ سال از جمله این شرایط است.
 حجت الاسلام  نوروزی، با بیان اینکه مرحله اول این دوره از مسابقات همزمان با ۲۱ تیر برگزار شد، افزود: مرحله اول در چهار رشته تفسیر و معارف قرآن کریم ویژه اهل سنت، تفسیر و معارف قرآن کریم ویژه اهل تشیع، حفظ و معارف موضوعی و حفظ و معارف احادیث برگزار شد.
 وی همچنین، افزود: در مرحله اول ۷۰ نفر در رشته معارف اهل سنت، ۳۶ نفر در رشته معارف اهل تشیع، هفت نفر در رشته حفظ موضوعی قرآن و هفت نفر نیز در رشته حفظ احادیث با هم رقابت کردند.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در خصوص شرکت کنندگان در مرحله دوم مسابقات استانی قرآن کریم بیان کرد: این مرحله نیز با حضور ۱۶۰ نفر از بانوان و آقایان و در رشته‌های اذان، دعاخوانی، قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ پنج جزء برگزار می‌شود.
 حجت الاسلام نوروزی خاطر نشان کرد: نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری این مسابقات که شهریور ماه امسال در استان مرکزی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م

برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار