صبوری گفت: خوشبختانه تغییر ساعت کار ادارات باعث حل برخی از مشکلات برقی و به حداقل رسیدن‌ آنها شد.

صرفه جویی ۴۰۰ مگابایتی مصرف برق در تهرانحسین صبوری مدیرعامل برق منطقه ای استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره نتایج به گزارش صرفه جویی در مصرف برق در استان تهران اظهار کرد: بر حسب دستور استاندار تهران، مقرر شد گزارشی از وضعیت برق تهران با حضور فرمانداران ارائه دهیم .

وی افزود: با توجه به پیک گرما در فصل تابستان و افزایش مصرف برق و سیستم های سرمایشی و همچنین کاهش برق نیروگاه های برق آبی، محدودیت هایی برای ادارات برق ایجاد شد که برای جبران آن باید راهکاری ارائه می دادیم که تنها راهکار آن صرفه جویی در مصرف برق بود.

صبوری گفت: خوشبختانه با بخش نامه ای که هیات وزیران ارائه دادند، مردم و بخش عمده ای از دستگاه ها و سازمان های دولتی در مصرف برق صرفه جویی کردند.

وی ادامه داد: در شهر تهران با توجه به پیش بینی ها باید به پیک ۴ هزار مگاوات می رسید که با فعالیت ها و مدیریت مصرفی و همچنین همراهی مردم به این پیک رسیدیم.

مدیرعامل برق منطقه ای استان تهران تصریح کرد: با تغییر ساعت فعالیت ادارات خوشبختانه پیک مصرفی تهران نزدیک به ۴۰۰ مگاوات کاهش پیدا کرد که همین امر باعث حل برخی از مشکلات برقی و به حداقل رسیدن‌ آنها شد.

مدیرعامل برق منطقه ای استان تهران در ادامه بیان کرد: هنوز در مردادماه و در اوج گرما هستیم و اگر مردم و دستگاه ها دولتی حداقل ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند، می توانیم این یک ماه را بدون  مشکل سپری کنیم.

وی افزود: بیشترین صرفه جویی در بخش برق را دستگاه های دولتی داشتند، به این جهت که دولت برای جلوگیری از قطع منازل دستگاه ها را مجاب به صرفه جویی کرد تا مشکلی برای مردم پیش نیاید.

صبوری گفت: در شهر تهران پس از ابلاغ استانداری برای کاهش ساعت ادارات ما ۲۵۰ گروه را راه اندازی کردیم که از سازمان ها و وزارت خانه ها بازدید کنند تا اگر سازمانی در سیستم سرمایشی خود اصول مصوبه هیات وزیران رعایت نکند، برق آنجا را قطع کنند.

وی ادامه داد: تا به امروز حدود ۱۸۰ سازمان، وزارت خانه، دستگاه های دولتی، بانک ها و بیمه ها به علت رعایت نکردن ضوابط با قطعی برق رو به رو شدند.

مدیرعامل برق منطقه ای استان تهران گفت: براساس مصوبه قبلی استاندار ساعت فعالیت ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ بود که تمدید ساعت در بخش نامه جدید از ساعت۶:۳۰ دقیقه صورت گرفت. در این نامه ذکر شد که سازمان ها و دستگاه های دولتی مکلفند که سیستم های سرمایشی خود را در ساعت۱۳ خاموش کنند.

وی افزود: در طول یک ماه  برق ۷ وزارت خانه ، ۱۲ ساختمان مرکزی بانک و ۱۸ ساختمان مرکزی بیمه از جمله سازمان های ملی و استانی را حسب مصوبه هیات وزیران قطع کردیم.

صبوری اظهار کرد: انتظار داریم هم مردم و هم سازمان ها در این مدت باقی مانده تابستان، با کاهش مصرف برق ما را همراهی کنند تا با مشکلی مواجه نشویم .

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها در سال های گذشته اوج مصرف برق شهروندان باید به ۴۹۰۰ مگاوات می رسید که امسال با هدفگذاری که صورت گرفت و با توجه به خشکسالی، نباید مصرف برق شهر تهران به بیش از ۴۵۰۰ مگاوات افزایش یابد.

مدیرعامل برق منطقه ای استان تهران تصریح کرد: خاموشی ها و محدودیت ها ارتباط مستقیمی با نوع مصرف دارند. هر چه قدر در مصرف برق صرفه جویی کنیم، مشکلات کمتری برای تولید برق و تاسیسات برقی ایجاد می شود.

وی افزود: براساس گزارشات، گرمای هوا همچنان ادامه دارد و برای اینکه از قطعی برق جلوگیری کنیم، باید در مصرف برق صرفه جویی کنیم.

صبوری گفت: توصیه ما به مردم این است که در بازه پر مصرف برق که از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و  ۲۰ تا ۲۳  صرفه جویی کنند تا مشکلی در رابطه با قطعی برق نداشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار