بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی طی نامه ای به وزیر علوم از پوشش نامناسب برخی شرکت کنندگان المپیاد زیست انتقاد کردند.

دانشجویان اجازه ایجاد گرایش‌های غرب گرایانه را نمی‌دهندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی طی نامه‌ای به منصور غلامی وزیر علوم درباره حواشی المپیاد جهانی زیست شناسی در این دانشگاه و پوشش نامناسب برخی شرکت‌کنندگان انتقاد کردند و و در نامه با مقصر دانستن وزیر علوم بر پیگیری این چنین موضعاتی تاکید کردند. متن نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر منصور غلامی؛ وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

با سلام و عرض ادب و آرزوی توفیق

متاسفانه اخیرا تصاویری از المپیاد جهانی زیست شناسی به میزبانی ایران، در محل دانشگاه شهید بهشتی، منتشر شد؛ که از قرار مشهود، بسیاری از شرکت کنندگان غیر ایرانی این المپیاد، در حضور ناظران داخلی از جمله مسئولان مربوطه وزارت آموزش و پرورش و همچنین کارکنان حراست دانشگاه، در حالی در این مسابقه جهانی حاضر شدند که پوششی مناسب و در شأن ملت ایران نداشتند و با بی حجابی کامل، به قوانین کشور و دانشگاه، آشکارا دهن کجی کرده اند.

قانون جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی و بر هر شخص حقیقی و حقوقی لازم الاجراست و مع‌الاسف می‌توان گفت: این اتفاق، نه تنها سرپیچی از قانون کشور است بلکه نشان از بی مبالاتی برخی مسئولان به اصطلاح منورالفکر است و بسیار مایه افسوس است که نهادی «دولتی» مانند دانشگاه یا یک وزارتخانه عملکردی ناقض نص قانون داشته باشند.

دانشجویان اتفاقات روز را هوشیارانه رصد می کنند

در این وقایع ناشایست و خلاف قانون، شما مسئول هستید و باید پاسخگو باشید و البته بدانید دانشجویان همه اتفاقات را هوشیارانه رصد می‌کنند و به هیچ وجه اجازه نخواهند داد دانشگاه بستر گرایش‌های غرب پرستانه برخی از مسئولان مبهوت و مقهور نظام‌های لیبرال و غیر اسلامی باشد. آیا واقعاً به قول وزیر محترم آموزش و پرورش، غفلتا یا به نشانه احترام این دهن کجی‌ها به عقیده یک ملت رخ داده است؟

جناب آقای دکتر غلامی؛ لطفاً مراتب اعتراض شدید دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی را به جناب سید محمد بطحایی، وزیر محترم آموزش و پرورش برسانید و تذکرات لازم را مبنی بر تخلفات صورت گرفته در برنامه تحت مباشرت ایشان که البته در واحد دانشگاهی تحت نظارت وزارت علوم صورت پذیرفته است متذکر شوید. امید است مسئولان وزارتخانه‌های مربوطه درباره علت این رخداد ناپسند پاسخی «درخور» داشته باشند!

لازم به ذکر است، سیاست‌های تبعیضی دانشگاه به همین‌مورد محدود نمی‌شود؛ سختگیری، اجحاف و بی عدالتی مسئولان امر در زمینه امور صنفی و دانشجویی گوناگون نظیر مسائل مالی، محدودیت فعالیت‌های دانشجویی و تشکل ها، اعم از عدم تائید محتوا و مجوز برنامه‌ها و غیره از این موارد است که امید است برای گشایش این مسائل لااقل اقداماتی از جانب شما صورت پذیرد.

دانشجویان و بسیجیان دانشگاه شهید بهشتی ضمن هشدار به مسئولان، متذکر می‌شوند که در صورت تکرار وقایعی از این قبیل با اقدام انقلابی مواجه خواهند شد و در همین جا خواستار برخورد هر چه سریعتر قانونی با عاملان و خاطیان این امر است.

سایه پربرکت مقام معظم رهبری مستدام باد؛ و من الله توفیق

محمدصابر باغخانی‌پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
عجب