خروج قاچاقی عناصر گروه کلاه سفیدها از سوریه به اردن + فیلم

اعضای گروه کلاه سفید‌ها به همراه خانواده‌های خود از جنوب سوریه و از طریق رژیم صهیونیستی وارد اردن شدند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ توجه ویژه غرب به موضوع خروج قاچاقی عناصر گروه موسوم به کلاه سفیدها از سوریه و انتقال آن‌ها به اردن، که با مشارکت رژیم صهیونیستی انجام شد، نقش این گروه را در جنگ سوریه فاش کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، روزنامه‌های غربی سالهاست سئوالاتی درباره هویت کلاه سفید‌ها مطرح می‌کنند، آیا آنان نیرو‌های امدادگر هستند یا مزدور؟ در همین حال گزارش‌های مطبوعاتی در روسیه، محافل غربی را در برخورد با موضوع کلاه سفید‌ها در برابر دو گزینه می‌دانند، یعنی غربی‌ها یا باید عناصر این گروه را از بین ببرند یا آنان را به صورت قاچاق به مناطق دیگری انتقال دهند تا از این طریق نقش آن‌ها در جنگ سوریه همچنان مخفی بماند.

گزارش‌ها و اسناد مختلف نقش گروه کلاه سفید‌ها در جنگ سوریه و وابستگی آنان به جبهه النصره و دیگر گروه‌های مسلح تروریست در سوریه را اثبات می‌کند، در چنین شرایطی این سئوال مطرح می‌شود که آیا عناصر این گروه با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارند باری بر دوش حامیان آن‌ها به شمار می‌آید؟

همزمان با انتقال عناصر گروه کلاه سفید‌ها از سوریه به اردن که از طریق اسرائیل انجام شده است برخی از سرکرده‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که در هفت سال گذشته نقش رابط را میان سازمان اطلاعاتی اسرائیل و گروه‌های مسلح در سوریه ایفا می‌کردند هم از سوریه خارج شده اند.

خبرنگار المیادین در گزارشی در این زمینه تصریح کرد، ۴۲۲ نفر از اعضای گروه کلاه سفید‌ها به همراه خانواده‌های خود از جنوب سوریه و از طریق اسرائیل وارد اردن شدند. همزمان منابع وابسته به گروه‌های مخالف در سوریه فاش کردند محمد سعید الخطیب ابو حذیفه و یحیی الخطیب ابو زید، دو افسری که نقش رابط میان گروه‌های مسلح فعال در سوریه و اطلاعات اسرائیل را بازی می‌کردند نیز به شیوه مشابه با عناصر کلاه سفید‌ها سوریه را ترک کردند. فهرست عناصر گروه‌های مسلح سوری که این کشور را ترک کردند طولانی است، در این فهرست اسامی دیگری از جبهه النصره، گردان فرسان الجولان، سیوف الشام و ابابیل هم مشاهده می‌شود که همگی قبل از ورود ارتش سوریه به حومه قنیطره، این منطقه را به مقصد اسرائیل ترک کردند.

سرکردگان گروه‌های مسلح از هفت سال قبل با ارتش اسرائیل در ارتباط بودند، آنان از اسرائیل کمک‌های مالی و لجستیک و حتی حمایت مستقیم نظامی دریافت می‌کردند، اما در این مدت زمان طولانی در رسیدن به هدف یعنی تشکیل کمربند امنیتی ناکام بوده اند در مقابل پیشروی ارتش سوریه در مناطق مختلف قنیطره و تمامی مناطقی که تا قبل از سال ۲۰۱۱ در اختیار دمشق بوده است ادامه دارد. محمد المصری تحلیلگر عرب می‌گوید: «این افراد (سرکردگان گروه‌های تروریستی) همراه با عناصر کلاه سفید‌ها به صورت قاچاق از کشور خارج شدند، کلاه سفید‌ها با جبهه النصره در ارتباط بودند تا جایی که هر جا جبهه النصره حضور داشت کلاه سفید‌ها هم بودند، اما درباره محافل اطلاعاتی بیگانه از جمله اسرائیل باید گفت، این محافل به طور گسترده سعی کردند تا دولت سوریه را از هرگونه موفقیت در بازداشت عناصر کلاه سفید‌ها باز دارند زیرا عناصر کلاه سفید‌ها اطلاعاتی زیادی در اختیار دارند.»

تعداد زیادی از عناصر جبهه النصره وارد ادلب شدند و تعدادی از آنان از جمله اردنی تبار‌ها مسیرشان ر ا به سمت اردن کج کردند تا مشخص شود نقش آن‌ها در جنوب سوریه به پایان رسیده است. موفقیت ارتش سوریه در جنوب کشور در حال حاضر به روابط گروه‌های مسلح تروریست با اسرائیل پایان داده است، روابطی که ارتش اسرائیل از آن سوء استفاده زیادی کرده است تا بتواند در نزدیکی خطوط تماس خود کمربند امنیتی ایجاد نماید، اما مشخص شد همه تلاش هایش ناکام بوده است.


بیشتر بخوانید: کلاه سفیدها، فرشتگان نجات اعضای جبهه النصره + فیلم 


انتهای پیام/
 

فرار کلاه سفیدها از سوریه + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.