سوت آغاز لیگ برتر فردا شب در حالی به صدا در می‌آید که نساجی مازندران در ورزشگاه شهید وطنی میزبان نایب قهرمان فصل گذشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری ، بلاخره بعد از ماه‌ها انتظار، هجدهمین فصل لیگ برتر فوتبال فردا شب آغاز می‌شود و تب داغ فوتبال دوباره کشور را در بر خواهد گرفت.

تیم نساجی مازندران که بعد از ٢٤ سال دوری از بالاترین سطح فوتبال خود را آماده شروعی قدرتمند در لیگ برتر می‌کند، در هفته اول این رقابت‌ها به مصاف ذوب آهن اصفهان می‌رود.

جدال دستیاران سابق و ناراضی کارلوس کیروش

رقابت فردا شب نساجی و ذوب آهن را می‌توان جدال دستیاران سابق سرمربی پرتغالی تیم ملی هم دانست.

جدال شیر‌های مازندرانی با نایب قهرمان فصل گذشته

جواد نکونام مرد اول کادر فنی نساجی و امید نمازی سرمربی ذوب آهن در مقاطع مختلف عضو کادر فنی تیم ملی بودند که هر دو به دلیلی نامعلوم و با ناراحتی از آن جدا شدند.

حالا، اما این دو مربی جوان و با انگیزه در قامت سرمربی دو تیم لیگ برتری می‌خواهند شایستگی خود را به رخ کارلوس کیروشی بکشند که در چند سال اخیر رابطه خوبی با دستیاران ایرانی خود نداشته است.

جواد نکونام-امید نمازی، ایده‌های جدید، اما ناشناخته

جواد نکونام با مربیگری در دو تیم دسته یکی مازندرانی یعنی خونه به خونه و نساجی، در نهایت موفق شد با تیم قائمشهری به لیگ برتر صعود کند.

بررسی بازی‌های فصل گذشته نشان می‌دهد سبک مربیگری کاپیتان پر آوازه سابق، شباهت زیادی به شیوه هدایت سرمربی همیشه ناراضی و کنونی تیم ملی دارد و ثبات تیمی، خوب دفاع کردن و کم گل خوردن از اهمیت فراوانی برخوردار است، اما از آنجاییکه آوردگاه لیگ برتر از لحاظ کیفی و کمی تفاوت بسیاری با لیگ یک دارد، باید دید جواد نکونام چگونه به استقبال لیگ برتر می‌رود.

جدال شیر‌های مازندرانی با نایب قهرمان فصل گذشته

در طرف مقابل، امید نمازی جایگزین امیر قلعه نویی و سکاندار تیم نایب قهرمان فصل گذشته شده است، تیمی که با انتخاب نمازی نشان داد به دنبال مقام بهتری نسبت به فصل گذشته است.

امید نمازی غیر از دستیاری کارلوس کیروش، عمدتا عمر مربیگری کوتاه خود را در آمریکا و تیم‌هایی نظیر فیلادلفیا، سن دیگو و تیم ملی زیر ۱۸ سال آمریکا گذراند و حتی مدتی دستیار سرمربی تیم ملی زنان آمریکا هم بود.

با توجه به ناشناخته بودن تیم‌های تحت مربیگری وی، سبک مربیگری و شیوه بازی وی برای همه کارشناسان و هوادران فوتبال در ایران مبهم است که این امر آنالیز تاکتیکی را برای نکونام در بازی هفته اول سخت می‌کند.

نساجی-ذوب آهن، مسابقه‌ای بین نایب قهرمان‌های لیگ یک و برتر

نساجی مازندران با کسب مقام نایب قهرمانی در لیگ یک کشور و با تفاضل گل توانست خود را به لیگ برتر برساند.

جدال شیر‌های مازندرانی با نایب قهرمان فصل گذشته

از طرف دیگر، ذوب آهن فصل گذشته با سرمربی پر افتخار خود یعنی امیر قلعه نویی توانست مقام نایب قهرمانی را کسب کند، رتبه‌ای که با قهرمانی زود هنگام پرسپولیس، کسب آن با رقابت چند تیم در هفته‌های پایانی بسیار جذاب شده بود.

ذوب آهن با ١٥ برد، ١٠ مساوی و ٥ باخت و کسب ٥٥ امتیاز بعد از پرسپولیس ٦٤ امتیازی نایب قهرمان شد.

رقابت منظم‌های لیگ برتر در قائمشهر

دو تیم نساجی و ذوب آهن تمرینات خود را اواخر خرداد شروع کردند که این اتفاق حاکی از نظم موجود در این دو باشگاه است.

نساجی پس از مسجل شدن صعودش به لیگ برتر، فصل نقل و انتقالات را با تفکر سرمربی خود خیلی سریع شروع کرد و توانست به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد.

آن‌ها با تکمیل لیست بازیکنان، تمرینات خود را از ۲۵ خرداد آغاز کردند تا هواداران پرشور این تیم نسبت به آینده امیدوارتر شوند.

امید نمازی نیز پس از انتصاب به عنوان سرمربی ذوب آهن، برنامه‌های خود را به مدیرعامل باشگاه داد و با مشخص شدن اهداف تیم در آینده، از ۲۷ خرداد استارت تمرینات این تیم زده شد.

ذوب آهن پس از برگزاری چند جلسه تمرینی در اصفهان، اردویی ۱۲ روزه را در ترکیه برگزار کرد تا سرمربی تیم به دور از حواشی و با در دست داشت امکانات مناسب، برنامه‌های تاکتیکی خود را در تیم پیاده کند.

خانه تکانی دو تیم در فصل نقل و انتقالات

فصل نقل و انتقالات برای دو تیم نساجی و ذوب آهن، با تغییرات زیادی همراه بود.

روند نقل و انتقالات برای نساجی مازندران آهسته و پیوسته بود و این تیم ابتدا ١٥ بازیکن از بازیکنان فصل گذشته را از لیست خارج کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به مجتبی روشنگر، مرتضی غلامعلی تبار، احسان پیر هادی و محمدرضا خرسندنیا اشاره کرد.

جواد نکونام در جذب بازیکن هم موفق عمل کرد و با جذب مجموعا ١٦بازیکن از لیگ برتر و لیگ یک نشان داد عزم خود را برای شروعی قدرتمند جزم کرده است.

جذب بازیکنان با کیفیتی نظیر حامد لک، حامد شیری، محمد صادق بارانی، امید سینک، محمد آبشک و حمید رضا دیوسالار می‌تواند برای تثبیت جایگاه تیم تازه صعود کرده نساجی کارساز باشد.

در طرف دیگر، ذوب آهن اصفهان که همواره جزو تیم‌های با شخصیت لیگ برتر به شمار می‌رود، اولین تغییر را در راس کادر فنی خود دید و امید نمازی جای امیر قلعه نویی را گرفت.

ذوب آهن هم در فصل نقل و انتقالات بیکار نبود و جذب ١٠ بازیکن جدید و از دست دادن ٦یار فصل گذشته حاصل کار فعالیت آنان بوده است.
امید نمازی با جذب محسن مسلمان آقای پاس گل فصل گذشته، مسعود حسن زاده، مسعود ابراهیم زاده، محمد اهل شاخه و دو بازیکن خارجی نقاط ضعف تیم خود را ترمیم کرد.

اما باید دید جدایی ستارگان فصل گذشته از جمله کیروش استنلی، اکبر ایمانی، خالد شفیعی و بختیار رحمانی در عملکرد این تیم اصفهانی در فصل پیش رو تاثیر دارد یا خیر.

جدال شیر‌های مازندرانی با نایب قهرمان فصل گذشته

حساب ویژه کادر فنی نساجی بر روی تشویق هواداران

جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران در جمع خبرنگاران گفت: حمایت هواداران برای نتیجه گیری تیم اهمیت فراوانی دارد و برای هر تیمی به‌ویژه تیم ما که بعد از چندین سال دوری، مسابقات لیگ برتر را تجربه می‌کند، هفته‌های ابتدایی لیگ برتر اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: تصمیم داریم با تشویق هواداران این تیم محبوب، امتیازات خانگی را به‌دست آوریم و اگر در ورزشگاه خانگی به مصاف حریفان نرویم با مشکل روبرو می‌شویم.

جدال شیر‌های مازندرانی با نایب قهرمان فصل گذشته

سرمربی تیم نساجی مازندران با بیان اینکه او اضافه می‌کند: تیم نساجی فقط مختص قائم‌شهر نیست و به همه استان مازندران تعلق دارد و از روزی که نساجی به لیگ برتر صعود کرد، باید فوری کار آماده‌سازی شهیدوطنی آغاز می‌شد و اگر ورزشگاه آماده نشود یعنی به طرفداران فوتبال بی‌احترامی شده است.

نکونام در پایان گفت: نساجی، برای خیلی از هواداران این تیم فقط یک تیم نیست بلکه زندگی آن‌ها است و میزبانی کمترین حق این هواداران عاشق است.

نساجی نماینده و امید فوتبال مازندارن است

حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران درباره روند بازسازی استادیوم گفت: تا سوت آغاز بازی، ورزشگاه وطنی قائمشهر را مطابق با مقررات و خواسته‌های سازمان لیگ آماده خواهیم کرد.

جدال شیر‌های مازندرانی با نایب قهرمان فصل گذشته

وی افزود: به خواسته مردم فهیم استان مازندران و شهر قائم‌شهرو اداره ورزش و جوانان مازندران یکی از سریع‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های ورزشی را از تاریخ اول خرداد ماه استارت زد تا تیم نساجی که امید فوتبال مازندارن است، از همان هفته اول با حضور تماشاگران خود میزبان رقیبان لیگ برتری خود باشد.

حسین زادگان گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته هر چهار برج نوری در چهار ضلع استادیوم نصب شده و پایه‌های اسکوربود نیز علَم شده و بعد از تست، نصب خواهد شد.

وی افزود: استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر با کاستی‌های زیادی که داشت در واقع نوسازی شد و فقط در ضلع شرقی که ضلع احداثی ما در این پروژه است، با هدف افزایش ظرفیت ۵ هزار نفری به رشد فیزیکی ۷۰ درصدی رسیده است.

وطنی بلاخره آماده شد

شرایط ورزشگاه شهید وطنی نشان از شک و تردید مردم و مدیران باشگاه به میزبانی از تیم‌های لیگ برتر در قائمشهر میداد.

جدال شیر‌های مازندرانی با نایب قهرمان فصل گذشته

طرفداران پر شور تیم نساجی که به دلیل انتظار طولانی و سختی‌هایی که در راه صعود به لیگ برتر کشیده بودند، می‌خواستند به هر شکلی که ممکن است از همان هفته اول در شهر خود میزبان بازی‌های لیگ برتر باشند.

فشار طرفداران، اصرار شدید کادر فنی به میزبانی در قائمشهر و نیز پیگیری مدیران نساجی موجب شد همه مسئولان استانی برای آماده سازی ورزشگاه شهید وطنی بسیج شوند.

جدال شیر‌های مازندرانی با نایب قهرمان فصل گذشته

فعالیت شبانه روزی مسئولان، پیمانکاران و نیرو‌های مشغول به کار در ورزشگاه جواب داد و در حالیکه ۴ روز به شروع لیگ برتر مانده بود، ورزشگاه آماده شد و مورد تایید مسئولان سازمان لیگ فوتبال کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/ف

گزارش از حامد گلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار