معاون عمرانی استاندار لرستان از تصویب طرح ساماندهی خرم‌ رود در استان لرستان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  احمد مرادپور،معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: طرح ساماندهی خرم‌رود در استان به تصویب رسیده و برای اجرا منتظر اعمال‌نظر شورای عالی معماری و شهرسازی هستیم.

 مرادپورگفت:  در آخرین جلسه برگزار شده طرح ساماندهی رودخانه خرم‌آباد در استان تصویب شد و در نهایت باید در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب برسد تا پس از آن قسمتی از این طرح به‌عنوان پایلوت آغاز شود.

وی افزود: در همین راستا طرح ساماندهی خرم رود به‌صورت پایلوت در کنار پل صفوی عملیاتی خواهد شد و امیدواریم با بررسی‌های لازم مقدمات شروع طرح انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در ادامه با اشاره به اینکه این طرح در مساحت حدودی ۵ کیلومتر داخل شهر اجرایی می‌شود،اظهار کرد: طرح مذکور در محدوده ۵ کیلومتر از دریاچه شاپوری تا پل انقلاب تهیه شده و امیدواریم مطالعات ۵ کیلومتر باقی‌مانده نیز به‌زودی آغاز شود.

مرادپور تصریح کرد: در این طرح منظر اطراف رودخانه و تمامی موارد مورد نیاز برای ساماندهی آن در حوزه‌های مختلف اعم از گردشگری تهیه شده و اصرار بر این است تا مطالعات لازم بر روی بستر رودخانه نیز انجام شود.

وی گفت: همچنین در این طرح بر روی فضا‌های اطراف رودخانه، پیاده‌روسازی، فضای سبز و ساخت‌وساز‌ها به‌صورت دقیق بررسی‌های لازم صورت گرفته و مطالعات مورد نیاز تهیه شده است.

معاون استاندار لرستان در پایان تاکید کرد: مدیریت ارشد استان مصمم است که قسمتی از این طرح را هر چه سریع‌تر آغاز کنیم و امیدواریم این امر محقق شود چراکه مطمئنا با اجرای طرح ساماندهی خرم رود می‌توان شاهد نقش بی‌بدیلش در توسعه گردشگری این دیار بود.

انتهای پیام/ب

تصویب طرح ساماندهی خرم‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.