فرمانداری مراغه گفت: منطقه نمونه گردشگری هامپوئیل در مراغه ایجاد و سرمایه گذاری در آن موجب رونق اقتصادی و گردشگری در این شهرستان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شکری فرمانداری مراغه در بازدید از منطقه گردشگری غاز هامپوئیل با اشاره به ضرورت رونق گردشگری در این منطقه، گفت: غار هامپوئیل با جاذبه‌های بکر به عنوان یک منطقه گردشگری در منطقه و بین الملل مطرح بوده و در این راستا منطقه نمونه گردشگری در این محدوده با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی افزود: تقویت گردشگری روستایی، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه را در پی داشته و در این راستا اقدامات لازم در مراغه نیز انجام می‌شود.

شکری با اشاره به اینکه با ایجاد این منطقه نمونه گردشگری، ضمن توسعه گردشگری در مراغه، موجب توسعه گردشگری در شهرستان‌های همجوار نیز خواهدشد تصریح کرد: کل محوطه برای سرمایه گذاری این پروژه ۵۰۲ هکتار است که ۲۷۰ هکتار آن توسط بخش خصوصی خریداری شده و بقیه اراضی متعلق به منابع طبیعی و دولتی است.

فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در واگذاری بخشی از اراضی به بخش خصوصی، تصریح کرد: مشکل واگذاری بخشی از این اراضی در جلسه‌ای که در استان تشکیل شد حل و این اراضی برای توسعه گردشگری در منطقه به بخش خصوصی واگذار شد.

شکری، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در منطقه نمونه گردشگری هامپوئیل در سه قسمت خرید اراضی، ایجاد مسیر طبیعی پلکانی به سمت غار و احداث بیش از ۱۸ آلاچیق انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: جذب اعتبارات و امکانات جدید بخش خصوصی در این منطقه می‌تواند به یکی از مناطق طبیعی گردشگری که سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی باشد تبدیل شود.

شکری در ادامه با اشاره به ایجاد کمپ‌های گردشگری در این منطقه، تصریح کرد: ایجاد کمپ‌های گردشگری و امکانات رفاهی و خدماتی در این منطقه از اهم برنامه‌های این سرمایه گذار برای جذب گردشگر در این منطقه است.

وی تصریح کرد: روستای تازه کند سفلی که در مسیر این غار قرار دارد با ایجاد این منطقه شاهد پیشرفت و آبادانی خواهد بود.

فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به اهمیت غار هامپوئیل در منطقه، اظهارکرد: غار هامپوئیل یا غار کبوتر به عنوان قدیمی‌ترین غار ایران و خاورمیانه در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی مراغه و در حوالی روستای گشایش مراغه واقع شده است.

شکری خاطرنشان کرد: اعماق خاموش، اما زیبای این غار کهن و تاریخی با چاه‌های مخوف و دیواره‌های آهکی و بی بدلیل خود، گردشگران، محققان و غارنوردانی از سراسر دنیا و کشورمان را به خود جذب می‌کند. 

 

انتهای پیام/ش

ایجاد کمپ‌های گردشگری در منطقه نمونه گردشگری هامپوئیل در مراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
به به چه منطقه ای شود این قطب گردشگری انشالا..
آخرین اخبار