رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به هجمه‌های اخیر دشمن به این نهاد،گفت: مردم ما هوشمند هستند و این توطئه‌ها را به خوبی تشخیص داده و همواره با هوشیاری در مقابل آن‌ها ایستاده اند.

مردم ما توطئه‌های دشمن را به خوبی تشخیص می‌دهندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در این میان مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی نقش بسیاری در فعال سازی این ظرفیت‌ها دارد و باید تقویت شود.
 
وی با اشاره به هجمه‌های اخیر دشمن به این نهاد،تصریح کرد: مردم ما هوشمند هستند و این توطئه‌ها را به خوبی تشخیص داده و همواره با هوشیاری در مقابل آن‌ها ایستاده اند.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: موضوع مسکن مددجویان را بر اساس تعهد در استان پیگیری و به انجام می‌رسانیم و در این میان از اقدامات اساسی و تلاش برای خوداتکایی این جمعیت نیز غافل نیستیم و در این راستا اقدامات جدی را آغاز کرده ایم که امید است با کمک استانداران و بخش‌های مربوطه نتیجه مطلوب حاصل شود.

فتاح وحدت رویه و همراهی وهماهنگی همه بخش‌ها در کمک به این جمعیت و نیازمندان را بسیار مهم خواند و از آمادگی این نهاد برای توسعه طرح نیروگاه‌های خورشیدی و کمک به ایجاد بازاری برای عرضه تولیدات زنان سرپرست خانوار و مددجویان خبرداد.

وی با تاکید بر اینکه باید موضوع اشتغال و مسکن مددجویان را تقویت کنیم،تصریح کرد: برای اشتغال مددجویان می‌تواند از ظرفیت استان در حوزه دامداری و مرغداری بهره گرفت.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در بحث توسعه روستا و مسکن روستایی نیاز است ظرفیت آستان قدس رضوی و دولت پای کار بیاید و ما هم تمام توان خود را به کار می‌بندیم.
 
فتاح با اشاره به راه اندازی جنبش ازدواج در کشور، افزود: اعطای جهیزیه به نوعروسان این نهاد به روز است و نیمی از از آن را به صورت کالای تولید داخل و نیمی از آن را وجه نقد پرداخت می‌شود تا بتوانند جهیزیه مورد دلخواه خود را داشته باشند.
 

پایداری اشتغال مددجویان نیامند اتصال به بازار است

علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی گفت:پایداری اشتغال مددجویان بویژه زنان سرپرست خانوار نیازمند تکمیل چرخه ارزش افزوده و برقراری ارتباط و اتصال آن‌ها به بازار مصرف است.
 
وی افزود: در حوزه حمایت از زنان سرپرست خانوار اقدامی خوبی طی سال‌های اخیر انجام شد و جمعیت قابل توجهی از زنان در قالب طرح‌های خوداشتغالی فعال شده اند، اما ضرورت، ارتباط با بازار است که اگر در این راستا از آن حمایت شود می‌توان به رونق فعالیت و ارتقا بیشتر وضعیت معیشتی آنان کمک موثری نمود.

استاندار خراسان رضوی  با اشاره به نصب بیش از 700 نیروگاه خورشیدی برای مددجویان فاقد توانایی اشتغال تصریح کرد: این اقدام موجب استقلال و ارتقا مالی این خانوار‌ها شده است و آمادگی است که با حمایت‌های بیشتر کمیته امداد و بخش‌های مربوطه دو هزار خانوار تعهد شده استان سریعتر به انجام رسیده و این امر در سطح گسترده تری اجرایی شود.
 
علی رضا رشیدیان با اشاره به تعهد کمیته امداد برای کمک به اصلاح و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان گفت:با توجه به اینکه این استان بر روی منطقه زلزله خیز واقع شده و وضعیت مسکن روستایی استان نسبت به میانگین کشور هم عقب‌تر است باید اقدامی گسترده در این حوزه صورت گیرد.

وی افزود: برای اصلاح و مقاوم سازی مسکن روستایی هم مشتاق به انجام هر اقدام و همکاری ضروری در این حوزه هستیم.
 
استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرح فروش سوخت و فرآورده‌های مربوطه ویژه مرزنشینان تصریح کرد: این طرح که ویژه مناطق محروم مرزی و با هدف حمایت از این جمعیت و اسکان آن‌ها در مناطق روستایی و مرزی اجرایی شده با اقبال خوبی مواجه شده است چنانکه هم اکنون تعداد خانوار‌های مشمول این طرح از 15 هزار مورد در دوسال اخیر به 18 هزار خانوار رسیده است که به نوعی بیانگر مهاجرت معکوس جمعیت به این مناطق است.

انتهای پیام//ف.ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.