اسدالله جولایی گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۷۹ نفر با بدهی ۹۷۰ میلیارد تومان از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند که بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان گذشت شاکیان حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در ویژه برنامه ارمغان آزادی که به منظور آزادسازی تعداد 200 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد زندان های استان کرمان به همراه تجلیل از خیران ستاد دیه برگزار شد، گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بدهکاران مهریه از زندان‌های کشور آزاد شده اند که در حال حاضر نیز ۴ هزار بدهکار مهریه در زندان‌ها هستند.

وی مددجویان بدهکار مهریه را دارای بیشترین فراوانی پس از بدهکاران مالی دانست و اظهارداشت: در کشور در حوزه کارگاهی وضعیت مناسبی نداریم و باید ضریب ایمنی در این کارگاه‌ها افزایش یابد.

وی بر طرح مسائل پیشگیرانه در کتاب‌های درسی نیز تاکید کرد و گفت: این اقدام را از سال‌ها قبل پیگیری کرده ایم تا آموزش‌های لازم به دانش آموزان داده شود تا در آینده از ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندان‌ها جلوگیری شود.

جولائی از مردم کرمان به عنوان مردمی کریم یاد کرد و ادامه داد: امسال در ۴۰۰ نقطه کشور جشن گلریزان به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شده است.

وی عنوان کرد: رهبر معظم نقلاب اسلامی ایران همواره یاور ستاد دیه بوده اند و امسال نیز ۴۰۰ میلیون تومان به این ستاد کمک کرده اند و در ادامه ریاست جمهوری و رئیس قوه قضائیه نیز به این ستاد کمک کرده اند.

جولائی اظهارداشت: جمع آوری کمک‌ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک به معلول است و باید در کنار کمک به این افراد به علت‌ها نیز پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با برگزاری ویژه برنامه ارمغان آزادی، زمینه آزادی ۲۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان فراهم شد.

یدالله موحد افزود: در جلسه‌ای با حضور استاندار سابق کرمان همکاری ۳۰ شرکت بزرگ اقتصادی برای کمک به آزادی مددجویان جرائم غیرعمد جذب شد که در این رابطه حدود ۷ میلیارد تومان به این کار خیر اختصاص یافت.

وی اظهارداشت: به واسطه این اقدام بزرگ زمینه آزادی ۲۰۰ مددجوی جرائم غیرعمد فراهم شد و در حال حاضر زندانی جرائم غیرعمد واجد شرایط ستاد دیه در استان کرمان وجود ندارد.

موحد بیان کرد: نیکوکاران، خیران و افراد نوعدوست که همواره دل در گرو همنوعان خود دارند و تلاش می‌کنند که گره‌ای از مشکلات گرفتاران بگشایند تعداد پرشماری در کشور و استان کرمان دارند.

وی با اشاره به اینکه به همت خیران استان کرمان در سال جاری اتفاقات بسیار ارزشمندی رخ داده است، تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد واجد شرایط از بند زندان رهایی یافته و به آغوش خانواده خود برگشته اند.

وی اظهارداشت: برای آزادی این افراد ۱۰ میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۷۶ هزار ریال کمک شده که ۵۴ نفر از محل کمک‌های مردمی و خیران، ۳ نفر با استفاده از کمک‌های ویژه ستاد دیه کشور، ۴ نفر با استفاده از اعتبارات قرض الحسنه بانک ها، دو نفر از محل اعتبارات صندوق تامین خسارت‌های بدنی و شش نفر بدون پرداخت هرگونه وجهی از زندان آزاد شده اند.

وی با اشاره به اینکه در این آئین نیز ۲۰۰ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد می‌شوند، عنوان کرد: ۲۲ جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان امسال در استان کرمان برگزار شده که در مجموع خیران بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعهد داشته اند.

علیرضا رزم حسینی استاندار سابق کرمان نیز در این آئین گفت: به لطف خداوند در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با همکاری همه ارکان حکومت و مثلث توسعه اقتصادی بستری فراهم شده که آماده کار‌های بزرگی در این استان است.

علیرضا رزم حسینی افزود: در سفر به کرمان با ۴۵ امام جمعه استان به منظور قدردانی از آن‌ها که در تعالی استان کرمان کمک کرده اند، دیدار کرده ام، زیرا این افراد زمینه‌ای را فراهم کرده اند که اقتصاد مقاومتی به شکلی خوب محقق شود.

وی عنوان کرد: راه نجات کشور الگوی اقتصاد مقاومتی است که در استان کرمان اجرایی شده  و نمونه آن در قلعه گنج است که این منطقه از منطقه‌ای محروم و ناامن به یکی از مناطق بهره‌مند و امن استان تبدیل شده است.

وی گفت: امروز الگوی توسعه اقتصادی قلعه گنج در سایر مناطق استان کرمان نیز در دست اجرا است و خواهش می‌کنم که استاندار بعدی از این بستر فراهم شده در سایه ولایت، توسعه، همدلی و وحدت به بهترین شکل استفاده کرده و استان کرمان را به جایگاه اصلی آن برساند.

وی اظهار کرد: در دولت تلاش شد که اختیارات کامل اقتصادی برای توسعه استان کرمان به این استان تفویض شود که این اتفاق مهم رخ داد تا سبک جدیدی در مدیریت کشور ایجاد شود.

رزم حسینی اظهارداشت: در هر جایی که باشیم به توسعه استان کرمان کمک خواهیم کرد تا با تداوم حرکت‌ها در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، از بروز آسیب‌های اجتماعی و ورود افراد به زندان‌ها جلوگیری شود.

وی گفت: اگر هر مدیر و مسئولی در جایگاه خود عافیت طلبی و محافظه کاری نکرده و زندگی خود را وقف آبادانی کشور کند، پیشرفت خواهیم کرد.

وی به اشاره به دوران مسئولیت خود در استان کرمان افزود: در حد بضاعت خود وقت خود را برای مردم استان کرمان وقف کردم و نباید از رزم حسینی تقدیر کرد بلکه باید گفت که استاندار جمهوری اسلامی ایران این کار را کرده است.

وی عنوان کرد: در زمان مسئولیت خود در استان کرمان با خود عهد بسته بودم که یک ریال از حقوق استانداری به زندگی ام وارد نشود که این امر با تلاش‌های همسر فداکارم محقق شد و دو مدرسه در شهرستان‌های بم و فهرج به نام شهید فولادی ساخته شد.

انتهای پیام/ی

۱۰ هزار و ۶۷۹ زندانی جرائم غیرعمد در سال گذشته آزاد شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار