مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: باتوجه به چالش‌های محیط زیست دریایی توسعه فعالیت‌های امور حاکمیتی دریایی در راستای بهبود وضعیت موجود اولویت این داره کل است.

محیط زیست دریایی با چالش جدی روبروستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمند زاده روز پنجشنبه گفت:توسعه درامورحاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در دریا بطور عمده مربوط به ایمنی دریانوردی، مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی و نظارت بر ساخت و ساز‌ها در سواحل است که سعی داریم این حوزه‌ها را با اهتمام و جدیت بیشتری دنبال کنیم.

وی یادآورشد: بزرگ‌ترین پایانه‌های نفتی و پتروشیمی کشور در استان بوشهر واقع شده که این امر ایجاب می‌کند در ارتباط با موضوع محیط زیست دریایی نیز اهتمام جدی داشته باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهارداشت: در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری در سال‌های گذشته اقدام‌های خوب و موثری انجام گرفته که باعث رونق تجارت و افزایش تردد شناور‌های تجاری در بنادر استان شده، ولی با این وجود نیاز است در زمینه امور حاکمیتی دریایی تمرکز بیشتری صورت و با سرعت بخشی بیشتر باید این حوزه را با توسعه زیرساخت‌های بندری همگام کنیم.

وی بیان کرد: تحقق این مهم بدون شک به بهره برداری موثر‌تر و بهینه‌ای از زیرساخت‌های موجود در استان بوشهر نیز کمک فراوانی می‌کند.

ارجمند زاده ادامه داد: گفت: در حوزه زیرساخت‌های مرتبط با توسعه فعالیت‌های صادراتی کار‌های خوبی انجام شده، ولی باید بررسی لازم برای ظرفیت‌های صادراتی استان بوشهر صورت گیرد.

وی ادامه داد: در صادرات یک بخش مربوط به صادرات کالا‌های نفتی و بخشی نیز غیر نفتی است که با کار بیشتر روی آن باید ظرفیت‌های اصلی را شناسایی و بطور ویژه برای آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/م

چالش‌های محیط زیست دریایی

برچسب ها: محیط زیست ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.