معاون رئیس جمهور با اشاره به ثبت جهانی بقعه شیخ‌صفی الدین اردبیلی گفت: تخصیص اعتبارات ویژه‌ای برای ساماندهی بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و شیخ جبرئیل در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی‌اصغر مونسان در دیدار با امام جمعه اردبیل گفت: در سفر به اردبیل بازدیدی از دو مجموعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و شیخ جبرئیل استان اردبیل داشتیم که تخصیص اعتبارات ویژه‌ برای ساماندهی این دو مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان قطب گردشگری کشور شناخته می‌شود و در آینده به این عنوان معرفی خواهد شد،‌ افزود: این استان جاذبه‌های گردشگری بسیار بکری دارد و در طبیعت‌گردی سرآمد تمام استانهای کشور محسوب می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی از برنامه‌ریزی برای معرفی ظرفیتهای گردشگری استان اردبیل خبر داد و افزود: متاسفانه آنطور که باید جاذبه‌های گردشگری کشور را در خارج از کشور و آن طرف مرزها معرفی نکرده‌ایم که برای این امر برنامه‌ریزی اساسی پیش‌بینی کردیم.

مونسان تصریح کرد: مطالبات مردم استان اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان در حوزه گردشگری و تاریخی با جدیت پیگیری می‌شود تا دغدغه و نگرانی‌های موجود در حوزه گردشگری و تاریخی استان اردبیل برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 23 مورد از جاذبه‌های تاریخی در کشور ثبت جهانی شده است ، اظهار کرد: بقعه شخی صفی‌الدین اردبیلی یکی از مجموعه‌های تاریخی بی‌نظیر ایران است که این بقعه می‌تواند هزاران گردشگر داخلی و خارجی را در خود جای دهد.

اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل نیز در این دیدار از تبدیل استان اردبیل به قطب گردشگری کشور خبر داد و گفت: در برنامه‌ریزی دو ساله ظرفیتهای گردشگری استان اردبیل معرفی می‌شود و تحول عظیمی در حوزه گردشگری استان به وجود می‌آید.

وی افزود: معاون رئیس جمهور در این سفر از شهرهای مختلف استان بازدید و از نزدیک در جریان برنامه‌ها و مشکلات حوزه گردشگری استان قرار گرفت و خوشبختانه در این سفر دستاوردهای بسیار خوبی را شاهد بودیم که همه این دستاوردها نوید رونق گردشگری استان را می‌دهد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.