رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر امکانات درمانی درنظر گرفته شده برای زائران ایرانی حج امسال را تشریح کرد.

خدمت رسانی ۱۴ آمبولانس به زائران ایرانی در حج ۹۷به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اظهار داشت: امسال در مکه بیمارستان داریم و علاوه بر آن 5 درمانگاه شبانه‌روزی و 8 مطب نیز فعال خواهند بود. در مدینه نیز بیمارستان داریم، ولی سه درمانگاه شبانه‌روزی در سه نقطه محل اسکان زائران راه اندازی خواهد شد. همچنین مطب 8 ساعته در مدینه نیز به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

مرعشی افزود: امسال 14 دستگاه آمبولانس ویژه زائران ایرانی پیش‌بینی شده است. همچنین دو آمبولانس ICU دار نیز برای بیماران بدحال برای شرایط اضطراری در منا در نظر گرفته‌ شده است .

وی افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حج و زیارت، تصمیم گرفته شد که رانندگان این آمبولانس‌ها امسال از رانندگان بومی عربستان باشند تا ظرفیت برای زائران لیست انتظار جهت حج تمتع فراهم شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر ادامه داد: بالگردی از ایران جهت خدمت‌رسانی به زائران در نظر گرفته نشده و بالگردها همه سعودی هستند. البته در منا و عرفات جمعیت آنقدر زیاد است که امکان فرود بالگرد وجود ندارد. بنابر این محل نشست و برخاست بالگردها خارج از این منطقه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار