نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسوولان در خصوص اعمال عادلانه خاموشی‌ها و تامین آب بیشتر تلاش کنند.

مسوولان به حل مشکل آب و برق اهتمام کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر افزود: در حالی خاموشی‌ها در استان بوشهر روزانه و طولانی مدت است، که دو برابر میزان مصرف خود تولید برق دارد و از سوی دیگر در استان‌های خوش آب و هوا خاموشی‌ها هر چند روز یکبار و به مدت کوتاهی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: بر اثر قطع و وصل مکرر برق مشکلات فراوانی متوجه بازار و مراکز صنعتی استان بوشهر شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از مسوولان خواست برای برطرف کردن بی‌عدالتی‌ها در زمینه اعمال خاموشی‌ها در استان‌های گرمسیری از جمله بوشهر تلاش کنند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: شایسته نیست استان بوشهر تحمل کننده رنج‌ها و کمبود‌ها باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه از هشت سال پیش درباره بحرانی بودن آب در استان بوشهر هشدار داده شده بود، تاکید کرد: مهر پارسال نیز اعلام شد که مردم در تامین آب در تابستان با مشکلات فراوانی روبه رو خواهند بود و دراین زمینه باید تدبیر مناسبی لحاظ شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در این زمینه رایزنی‌هایی با وزیر نیرو، سپاه پاسداران وشورای عالی امنیت ملی انجام گرفته که نتیجه بخش بود واکنون وضعیت تامین آب استان بوشهر بهبود یافته، ولی دراین زمینه باید کار‌های جدی تری انجام گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسوولان وزارت امور خارجه گفت: نگاه سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی تامین و حفظ منافع ملی است.

وی تصریح کرد: برخی اعتقاد دارند که دیپلماسی باید از ایدئولوژی و عقیده تفکیک شود و در این زمینه اسلام مبنا نباشد که این خود به منزله جدایی سیاست از دین است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با گرامیداشت ۶ مرداد روز آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: باید جوانان آموزش لازم را برای اشتغال در واحد‌های صنعتی استان فرا گیرند.

آیت الله صفایی بوشهری از مراکز صنعتی استان هم خواست علاوه بر تلاش جدی برای به کارگیری نیرو‌های بومی، به تدوین پیوست‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و محیط زیستی به عنوان مصوبه قانونی بیشتر توجه کنند.

وی همچنین از برگزار کنندگان جشن‌های زیر سایه خورشید و حضور خادمان حرم رضوی در استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/م

ممحورهای خطبه نماز جمعه بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.