'ریو یونگ جیل' ۶۱ ساله به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش کره شمالی، جایگزین 'ری میونگ سو' ۸۳ ساله شد.

تغییر رئیس ستاد مشترک ارتش کره شمالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزای کره شمالی، 'ریو یونگ جیل' 61 ساله به عنوان رئيس ستاد مشترک ارتش کره شمالی، جایگزین 'ری میونگ سو' 83 ساله شد.

از زمان پایان جنگ در سال 1953 میلادی تاکنون، منطقه شبه جزیره کره در حالت شبه جنگی به سر می برد زیرا دو طرف دارای پیمان متارکه نبرد هستند اما رژیم دائمی صلح را امضا نکرده اند. کره شمالی بارها خواستار آن شده است که چنین توافقی رسما میان دو کشور شکل گیرد و دولت و وزارت خارجه این کشور نیز بیانیه هایی در این ارتباط منتشر کرده اند.

پیونگ یانگ امروز جمعه همزمان با شصت و پنجمین سالگرد پایان جنگ کره، بقایای 55 سرباز آمریکایی کشته شده در جنگ کره را به آمریکا تحویل داد. بیش از 35 هزار سرباز آمریکایی در جریان جنگ کره (1950- 1953 میلادی) کشته شده اند از این میان هنوز هفت هزار و 700 تن مفقودالاثر هستند . آمریکایی‌ها می‌گویند بقایای اجساد پنج هزار و 300 تن از این سربازان هنوز در کره شمالی است.

دو کره امروز جمعه اعلام کردند دور جدید مذاکرات نظامی سطح بالای خود را روز ۳۱ ژوئیه (9 مرداد) در روستای مرزی «پانمونجوم» برگزار می کنند. دور نخست مذاکرات نظامی دو کشور پس از حدود یک دهه، روز ۱۴ ژوئن (24 خرداد) برگزار شد و دو طرف در این مذاکرات درباره ایجاد خط ارتباطی نظامی بین دو کشور به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار