حجت الاسلام جعفری گفت: اگر دستگاه های خراسان شمالی حق و حقوق موقوفات را پرداخت نکنند دستگاه قضایی استان وارد عمل خواهد شد.

حق و حقوق موقوفات پرداخت نشود دستگاه قضایی وارد عمل می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، حجت الاسلام جعفری رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی با بیان این که 135 مورد از طرح هایی که زمین از بیت المال دریافت کرده اند به تعهد خود عمل نکرده اند، گفت: در مورد افراد و دستگاه های خراسان شمالی که سال هاست از پرداخت بدهی خود خودداری کرده و حق و حقوق موقوفات را پرداخت نکرده اند دستگاه قضایی استان وارد عمل خواهد شد.

وی افزود: این طرح ها شامل 644 هکتار زمین است که مجریان طرح در مدت زمان تعیین شده به تعهد خود عمل نکرده اند و هم اکنون برای استرداد آنها به بیت المال باید هزینه سنگینی را متحمل شد.

حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: لازم است شیوه نامه ای تنظیم شود تا صلاحیت فنی و اعتباری اشخاص قبل از واگذاری اراضی ملی برای اجرای طرح محرز شود .

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: عده ای از افراد 12 سال است که دارای سند مالکیت در اطراف فرودگاه بجنورد هستند و زمین آنها توسط فرودگاه تصرف شده و علی رغم محکومیت فرودگاه بجنورد در مراحل دادرسی قضایی، حق و حقوق آنها پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر همکاری سازمان برنامه و بودجه در اجرای حکم گفت:اگر حق و حقوق این افراد پرداخت نشود دادگستری استان به طور قاطع وارد عمل خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین افزود: دستگاه های اجرایی و قضایی مکلف به رعایت عدالت اجتماعی هستند که نتیجه آن حفظ حقوق بیت المال است.

مسلم محمدیاران دادستان مرکز استان خراسان شمالی هم در این جلسه گفت: 587 مورد از طرح هایی که در حوزه کشاورزی، اراضی ملی قبل از سال 96 در استان واگذار شده هم اکنون پروانه فعالیت انها قابل ابطال است.

یاران افزود: در استان 90 درصد واگذاری ها در حوزه صنعت و معدن بوده و مابقی در حوزه های دیگر است.

انتهای پیام / ب

رسیدگی به معوقات موقوفات خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.