رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت : هم اکنون شرکت لوله گستر اسفراین بدلیل نداشتن قرارداد شرکت نفت با کمتر از 20 درصد ظرفیت فعالیت می کند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ یحیی نیکدل رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان شمالی در اسفراین گفت : شرکت لوله گستر اسفراین تنها تولید کننده لوله های بدون درز در کشور بدلیل نداشتن قرارداد شرکت نفت با کمتر از 20 درصد ظرفیت فعالیت می کند.

وی با بیان این که طبق آمار بدست آمده از گمرک قریب به 48 هزار تن لوله بدون درز در سه ماهه اول امسال وارد کشور شده است ، گفت: دو مجتمع بزرگ و منحصر بفرد مجتمع صنعتی و لوله گستر اسفراین که هر دوی آنها مکمل یگدیگر هستند در این شهرستان فعالیت می کنند .

نیکدل اظهار کرد: فولاد اسفراین تامین کننده مواد اولیه و شمش لوله گستر است و لوله گستر بعنوان تنها تولید کننده ی لوله های فولادی بدون درز در کشور می تواند در سال 24 هزارتن تولید داشته باشد در حالی که بر اساس براوردهای انجام شده نیاز کشورمان به لوله های بدون درز جهت مصارف شرکت های نفتی در سال 100 هزار تن می باشد که متاسفانه شرکت های نفتی کشورمان نیازشان را با واردات از کشورهای دیگر تامین می کنند .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خراسان شمالی از وزیر نفت و شرکت های وابسته خواست: با انعقاد قراردادهای جدید این واحدهای تولیدی را در استان به رونق بیندازند و حتی اگر لازم شود از طریق مراجع خاص دولت و دفتر مقام معظم رهبری این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام / ب

شرکت لوله گستر اسفراین تنها تولید کننده لوله های بدون درز در کشور

برچسب ها: صنعت ، شرکت ملی نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.