رئیس جمعیت هلال احمر دزفول از امدادرسانی نیروهای این جمعیت به 120 گردشگر و حادثه دیدگان در رودخانه دز این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عظیم رضای مرساق، رئیس جمعیت هلال احمر دزفول با بیان اینکه امدادگران مستقر در پایگاه امداد و نجات ساحلی طی 2 روز گذشته به 120 گردشگر و فرد حادثه دیده در رودخانه دز امداد رسانی کردند، اظهار داشت: این گردشگران که در بوستان علی کله دچار مصدومیت جزئی شده بودند در محل پایگاه امداد و نجات بقیه الله اعظم (عج) دزفول مستقر در بوستان علی کله به صورت سرپایی درمان شدند.

وی در ادامه افزود: از بامداد روز پنجشنبه تا روز جمعه 44 نفر و در 24 ساعت گذشته نیز 76 نفر به دلیل آسیب دیدگی به پایگاه هلال احمر مراجعه و درمان شدند.

رضای مرساق اذعان کرد: 2 فرد حادثه دیده به دلیل آسیب جدی ناشی از شنا در رودخانه دز به وسیله آمبولانس پایگاه امداد و نجات ساحلی برای درمان به بیمارستان بزرگ دزفول انتقال یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول، شیرجه غیر اصولی و بدون توجه به علائم هشدار 2 گردشگر از استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان به درون رودخانه دز موجب آسیب جدی آن ها از ناحیه سر، کتف و گردن شد که توسط امدادگران هلال احمر مستقر در پایگاه بقیه الله اعظم(عج) به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دسترسی به بوستان ساحلی علی کله دزفول تنها از یک مسیر امکانپذیر است و این مسیر نیز در روزهای تعطیل با ازدحام گردشگر و جمعیت روبروست اظهار کرد: تردد آمبولانس با مشکل مواجه شده، بطوری که عبور آمبولانس از بین ازدحام جمعیت و ترافیک خودرویی در این مسیر تا 45 دقیقه زمان می برد که این امر سبب بروز مشکل در امر انتقال مصدومان و آسیب دیدگان به بیمارستان می شود.

عظیم رضای مرساق با اشاره به اینکه مسئولیت نجات غریق در بوستان ساحلی علی کله بر عهده شهرداری است افزود: برای سرعت عمل بیشتر به منظور کمک به افراد حادثه دیده در رودخانه دز قایق های بیش تری نیاز است.

انتهای پیام/گ

نجات گردشگران از خطرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.