در حال حاضر ۱۱۵ نفر در گیلان متقاضی انجام سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش ماهی در قفس هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ اسحاق شعبانی مدیرکل شیلات استان گیلان گفت: توسعه آبزی‌پروری از مهم‌ترین محور‌های فعالیت شیلات گیلان برای تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است و در این راستا ۱۱۵ نفر در گیلان متقاضی انجام سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و پرورش ماهی در قفس هستند.

وی از احراز شرایط ۹۲ نفر از متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه تولید ماهی در قفس خبر داد و افزود:تاکنون ۲۰ پروانه تأسیس برای متقاضیان صادر و ۲۵ طرح نیز برای پرورش ماهی در قفس موافقت اصولی دریافت کرده است.

مدیرکل شیلات استان گیلان خاطر نشان کرد: پروژه آبزی‌پروری دریایی انبارسر کیاشهر به ظرفیت ۵۰۰ تن، پروژه ۵۰۰ تنی بندرانزلی، مجموعه هزار و ۸۰۰ تنی در لیسار تالش، مجموعه تولیدی جفرود با استقرار ۲۰ حلقه قفس در دریا به ظرفیت هزار تن و مجموعه‌های ۵۰۰ و ۲۵۰ تنی در منطقه کیاشهر از واحد‌های پرورش ماهی در قفس استان هستند.

اسحاق شعبانی با اشاره به اینکه تا پایان امسال ظرفیت تولید ماهی در قفس گیلان به بیش از ۴ هزار ۵۰۰ تن خواهد رسید تصریح کرد: در تلاشیم تا ضمن جذب هرچه بیشتر سرمایه گذار در حوزه آبزی پروری و همچنین رفع مشکلات فعالان حوزه پرورش ماهی در قفس بتوانیم صنعت آبزی پروری را بیش از پیش در استان رونق بخشیم.

 

 

انتهای پیام/م.ع

‌رشد سرمایه‌گذاری برای پرورش ماهی در قفس در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.