وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: آنچه امروز به عنوان نخستین رکن اقتصاد مقاومتی به آن نیاز داریم مسأله اشتغال، رفع بیکاری و تولید است بنابراین باید در اقتصاد مقاومتی اهداف کمی مناسب را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

اشتغال و تولید، نخستین رکن اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد محمدشریعتمداری وزیر صنعت معدندر حاشیه بازدید از واحد صنعتی به بهره برداری رسیده در شهرک صنعتی تربت حیدریه 2 با اشاره به افزایش میزان تقاضای تاسیس واحد‌های صنعتی و صادرات در ۳ ماهه اول امسال در این استان افزود: این یعنی اقتصاد خراسان رضوی دارای ظرفیت‌های خوبی است و روند رو به رشد خود را پی می‌گیرد.

شریعتمداری از توسعه فعالیت‌های اقتصادی توسط بخش خصوصی را دارایی ارزشمند برای خراسان رضوی و مهمترین خواسته دولت برشمرد.

وی با دعوت از نطام بانکی برای حمایت از واحد‌های تولیدی، ادامه داد: سهم واحد‌های تولیدی از مجموع منابع پرداختی سیستم بانکی باید ۴۰ درصد باشد که این سهم هم اکنون ۲۸ درصد است.

مسعود مهدی زاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: کاهش هزینه تولید، ایجاد و هماهنگی انسجام بین تولیدکنندگان، انتقال دانش و تجربیات و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر و نیز صادرات محصولات از اهداف اصلی و مهم در واحد‌های صنعتی استان است.

مهدی زاده افزود: بستر مناسب جهت رشد و توسعه واحد‌های صنعتی فراهم شده و با برنامه‌ریزی دقیق و مستمر باید راه توسعه صنعتی و صادراتی به همین روند ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی تربت حیدریه ۲ با مساحتی بالغ بر ۱۰۷ هکتار و ۲ واحد تولیدی و سرمایه گذاری ۸۲ میلیارد ریال زمینه اشتغال برای ۵۴ نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام//ف. ن.

حمایت از توسعه فعالیت‌های اقتصادی توسط بخش خصوصی

برچسب ها: بخش خصوصی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.