سینما سیار در شهرستان باوی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حیدر کاظمی، فرماندار شهرستان باوی در مراسم راه‌اندازی سینما سیار در این شهرستان با تاکید بر نقش مؤثر سینما در فرهنگ‌سازی و تبیین جایگاه خانواده در جامعه اظهار داشت: جایگاه هنر و نقش پررنگ هنرمندان در جامعه با ایجاد آثار هنری در بخش‌های مختلف سبب ایجاد فرهنگ ‎سازی و ارتقاء فرهنگی جامعه می گردد.

وی به وجود ظرفیت و پتانسیل بالای هنرمندان این شهرستان اشاره و بیان کرد: بخش هنر در برنامه‎های فرهنگی و اجتماعی باید نقش ‎آفرینی بیش تری داشته باشد تا با بهره‌مندی از این توانمندی‌ها شاهد تاثیر بیش تری در رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه باشیم.

کاظمی حمایت مسئولان از جامعه هنری را ضروری دانشت و اذعان داشت: دولت در راستای کاهش آسیب‎های اجتماعی و رشد جوانان از اینگونه برنامه‌ها استقبال می‎کند و ما نیز تمام تلاش خود را در ایجاد نشاط بین شهروندان به خصوص جوانان به کار می گیریم.

رضا کیانی، مشاور استاندار خوزستان در امور فرهنگی و هنری راه‌اندازی طرح سینما سیار را یکی از گام‌های مهم و تاثیرگذار در مسیر توسعه فرهنگ و هنر استان عنوان کرد و افزود: این حرکت می‌تواند نقش موثری در نشاط و روحیه کنشگری و پژوهش فرهنگی و اجتماعی خوزستان ایفا نماید.

وی ابراز امیدواری کرد شاهد این جریان ارزشمند در تمام استان و به خصوص مناطق کم برخودار باشیم.

کیانی در ادامه بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با این طرح نوین، پوشش فرهنگی و هنری و نوعی حس پژوهش در خوزستان تقویت و جلسات پژوهشی هم به موازات اکران فیلم‌ها در مناطق مختلف استان برگزار گردد.

حمید آل‌حمودی، رییس انجمن سینمای جوانان خوزستان با بیان اینکه طرح "سلام سینما" در شهرها و روستاهای فاقد سینما اجرا می‌ گردد اظهار کرد: سینمای سیار تحت عنوان "سلام سینما" توسط سازمان امور سینمایی کشور پی‌ریزی و عملیات اجرایی آن را به انجمن سینمای جوانان واگذار نمود.

وی گفت: تجهیزات لازم برای اکران فیلم‌های به روز سینما تهیه و در مناطق کم برخوردار سینمای سیار با کیفیت بسیار بالا راه‌اندازی می گردد.

آل‌حمودی اذعان کرد: دستگاه پروژکتور حرفه‌ای و پرده دیتا برای اکران فیلم‌های به روز سینمایی در شهرستان باوی و در شهرستان‌های همجوار مرکز استان آماده و به منظور اکران فیلم در این شهرستان‌ها مستقر شد.

این مقام مسئول افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در راستای اجرای هر چه بهتر طرح سینمای سیار مساعدت و همکاری فراوانی داشتند و امیدواریم طی چند ماه آینده همه شهرهای فاقد سینما را تحت پوشش قرار بدهیم.

وی، بهره‌مندی جوانان و نوجوانان و علاقه‌مندان از سینمای روز ایران و توجه به هنر فاخر سینما، رفع تبعیض فرهنگی، ایجاد شور و نشاط و غنی‌سازی اوقات فراغت را از اهداف این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

راه اندازی سینما سیار در مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.