طی 4 ماهه نخست سال 15 هزار و 500 مورد بازرسی در سطح استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ شهرکی ريیس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی در نشست خبری گفت:از ابتدای سال تاکنون 15 هزار و  500 مورد بازرسی انجام شده که 11 هزار مورد آن از ابتدای  اجرای  طرح تشدید نظارت بر بازار که از 16 تیر ماه آغاز شده ، صورت گرفت.

 

وی افزود :از ابتدای سال جاری 400 پرونده به ارزش 250 میلیون تومان به تعزیرات ارسال شد  که 50 درصد آن مربوط به ایام خاص طرح نظارت بر بازار بوده است.

 

شهرکی گفت : 421 شکایات به سامانه 124 فرستاده شده  که 75 مورد منجر به تشکیل پرونده و ارجاع به تعزیرات شده است.


وی افزود : در حوزه آرد ونان بیش از هزار و600 مورد بازرسی انجام گرفته که در 56 مورد پرونده تشکیل شده است و 25میلیون  تومان ارزش پرونده های تشکیل شده است.


ريیس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت : قاچاق کالا به شدت پایین آمده است و در سطح عرضه مدیریت هزار و580 مورد بازرسی انجام گرفته که 54 پرونده ارسالی بابت قاچاق کالا بوده است.


شهرکی بیان کرد : پی گیری لازم برای قیمت سیمان انجام گرفته و اگر قیمت سیمان بر نگردد تخلف محسوب می شود.


ريیس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی در خصوص قیمت مرغ گفت : کمبود جوجه ریزی در مرغداری ها ومشکلات بهداشتی موجود باعث شده است که بخشی از تولیدات به خارج از استان فرستاده شود و این سبب افرایش قیمت مرغ در استان شد که امیدواریم تا پایان هفته قیمت مرغ کاهش یابد.


شهرکی افزود : از امروز امکانالت و خودروهای دیگر به اکیپ گشتی اضافه خواهد شد ونظارت با حداکثر سازمان های همراه از جمله اتاق اصناف ، تعزیرات و...صورت خواهد گرفت.


وی به مردم توصیه کرد : با جلوگیری از خرید کالا های غیر ضروری و مازاد بر نیاز می توانیم حساسیت را کاهش دهیم ومردم باید کمک کنند تا بازار به ثبات برسد.


ريیس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان جنوبی بیان کرد : بخشی از افزایش قیمت ها ناشی از نوسانات ارز است که با کمک اصحاب رسانه و مردم میتوانیم افزایش قیمت ها را به تعادل برسانیم.


گران فروشی از داخل و خارج استان تحمیل می شود که بخش خارج از با انعکاس انتقال گرانی رخ می دهد وبخش داخل استان بررسی وبا متخلفین برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ک

افزایش نظارت بر نوسانات بازار

برچسب ها: صنعت و معدن ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.