کارشناس مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص نگرانی‌ها در مورد داروی «والزارتان» پاسخ گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فاطمه دستغیب کارشناس مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رابطه با نگرانی‌های اخیر در مورد داروی «والزارتان»، اظهار کرد: «والزارتان» از دارو‌های مصرفی رایج برای درمان فشار خون بالا و نارسایی قلبی است که در طی هفته اخیر از بازار دارویی ۲۳ کشور جهان در حال جمع آوری است.

وی تصریح کرد: پس از اعلام شرکت چینی تامین کننده ماده موثر در داروی «والزارتان» مبنی بر وجود ناخالصی پیش بینی نشده به نام NDMA که در اثر تغییر در مراحل ساخت ایجاد شده، این دارو از ۲۳ کشور جهان در حال جمع آوری است.

فاطمه دستغیب اضافه کرد: به دنبال این خبر، سازمان غذا و داروی ایران فهرستی از شرکت‌های داخلی که مواد اولیه خود را از این شرکت چینی خریداری کرده اند، اعلام کرد.

فاطمه دستغیب افزود: این لیست به داروخانه‌های سراسر کشور ارسال شده و دارو‌های این شرکت‌ها تحت نظر معاونت غذا و دارو در تمام شهر‌ها در حال جمع آوری است.

وی به بیماران مصرف کننده «والزارتان» توصیه کرد: به هیچ عنوان بیماران مبتلا به فشارخون نباید داروی خود را قطع کنند، زیرا قطع این دارو می‌تواند منجر به خطرات جدی افزایش شدید فشار خون و سکته‌های قلبی و مغزی شود.

دستغیب با بیان اینکه این مشکل تنها مربوط به داروی «والزارتان» است، تصریح کرد: دیگر داروهای فشارخون و همچنین دیگر داروهای شرکت های اعلام شده هیچ مشکلی ندارند.

شهروندان می‌توانند در صورت داشتن هر گونه سوال با مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز با شماره تلفن‌های ۱۹۰ ویا ۱۴۹۰ و یا ۳۲۳۳۱۰۱۷ (۰۷۱) پرسش‌های خود را با کارشناسان با این مرکز مطرح کنند.

انتهای پیام/ن

نگرانی‌ها در مورد داروی «والزارتان»

برچسب ها: تغذیه ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار