رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام گفت:ماهیت انقلاب ما فرهنگی بود، ولی متاسفانه احساس می‌کنیم حوزه فرهنگ و هنر غریب است.

حوزه فرهنگ و هنر غریب استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛ حسین حیدر بیگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام در مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی ارادت افزود: جشنواره موسیقی مقامی آوای ارادت در ادامه جشنواره رضوی برگزار که هنرمندان طی دو روز به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد:تربت جام شهر دوتار و وحدت است و دوتار هنرمندان این خطه غریب و ممنوع التصویر است که باید هنرمند در کنار دوتارش به تصویر کشیده شود.

جواد حیاتی نماینده صندوق اعتباری هنر و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان و تکریم از اصحاب فرهنگ و هنر اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم با اشاره به اهداف جشنواره گفت:شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار هنری اقوام مختلف در زمینه فرهنگ رضوی، تعامل و تبادل هنری اقوام مختلف در نشر آداب و رسوم از جمله اهداف برگزاری جشنواره آوای ارادت است.

وی به داوران جشنواره تاکید کرد:داوران در برگزاری جشنواره نوآوری براساس اصالت آثار، استفاده از اشعار مناسب ، کیفیت هنری، جا نمایی نغمه‌ها کیفیت معماری اثری در رای به گرو‌های هنری مورد نظر قرار دهند.

انتهای پیام//ز. ج
 

تربت جام شهر دوتار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.