مدتی است که بوی بد فاضلاب مردم مناطق غربی یاسوج را به ستوه آورده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به‌نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد، در ماه‌های اخیر بوی بد فاضلاب در برخی مناطق یاسوج شامل شرف آبادها، شهرک امام علی (ع) و شهرک امام حسین (ع)، دولت آباد  به دلیل تخلیه تانکر‌های لجن‌کش و جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب جداول و رهاسازی آن‌ها در پایین دست مردم این مناطق را کلافه کرده است.

مدیر دفتر نظارت بر طرح‌های فاضلاب شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتشار برخی اخبار در رسانه‌ها و فضای مجازی در مورد بوی نامطبوع در برخی مناطق شهر یاسوج گفت: این بوی بد ارتباط با تصفیه خانه فاضلاب ندارد.

محمود دمیا افزود: بخشی از این بو مربوط به تخلیه لجن تانکر‌های حمل فاضلاب منازل به منهول‌های زیر شهرک‌ها هستند که سبب اختلال جدی در فرایند تصفیه خانه می‌شوند.

دمیا تاکید کرد: بخش مهم‌تر مربوط به همین جداول جمع آوری آب‌های سطحی پایین دست شهرک‌ها بوده که حالت سپتیک شده و تولید بو می‌کند.

وی از برگزاری نشست‌های مختلف توسط دستگاه‌های استانی و شهرستان برای این وضعیت خبر داد و اظهار داشت: فرمانداری و محیط زیست، پیگیر تعیین محل تخلیه و دفن لجن تانکر‌های حمل فاضلاب تخلیه شده از چاه‌های جذبی منازل هستند.

مدیر دفتر نظارت بر طرح‌های فاضلاب شرکت آبفای استان گفت: شهرداری و معاونت عمرانی استانداری نیز پیگیر تخصیص اعتبار برای اجرای ادامه کانال بتنی جمع آوری جوی‌ها و آب‌های سطحی از زیر شهرک‌ها هستند.

انتهای پیام/ی

 

بوی بد فاضلاب

برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.