مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۳۰ روستا از مجموع ۴۳۸ روستای این شهرستان به وسیله تانکر با سهمیه روزانه ۱۵ لیتر آبرسانی سیار می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالاحد ریگی  مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مناطق روستایی شهرستان‌های ساحلی نظیر چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان بدون آب شیرین کن با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند.

وی بیان کرد: ۲۲ تانکر دولتی و ۲۶ تانکر استیجاری بخش خصوصی کار آبرسانی به حدود ۲۰۰ هزار نفر با ۳۰ هزار و ۴۵۰ خانوار روستایی چابهار در ۴۳۰ روستا را انجام می‌دهند.

ریگی افزود: به دلیل کمبود اعتبار آب و فاضلاب روستایی چابهار بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال به تانکر‌های بخش خصوصی و ناوگان آبرسانی سیار بدهکار است.

وی تاکید کرد: تمام روستا‌های چابهار و کنارک با استفاده از شرین سازی آب دریا آبرسانی شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان بهره مندی مردم چابهار از آب را ۲۱ درصد عنوان کرد و افزود: ۷۹ درصد مردم در این شهرستان از آب لوله کشی محروم هستند.

وی بر تخصیص اعتبار برای تکمیل و بهره برداری ۲ مجتمع آبرسانی ۲۱۳ روستایی نگور دشتیاری، کمبل سلیمان، سند میرثوبان وباهوکلات در پایین دست سد پیشین و ۲۶۱ روستایی تلنگ، پیرسهراب وپلان در پایین دست سد زیردان تاکید کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مجموع هزار و ۲۵۷ روستای این استان با ۶۰ هزار و ۳۹۶ خانوار به وسیله ۴۹ تانکر دولتی و ۶۲ تانکر استیجاری آبرسانی سیار می‌شوند.

وی اظهار داشت: علاوه بر روستا‌های یاد شده ۵۰۲ روستای جدید در سیستان و بلوچستان با کم آبی مواجه و نیازمند آبرسانی سیار هستند.

ریگی تصریح کرد: برای ۱۷۷ هزار و ۵۹۲ نفر با ۵۱ هزار و ۵۷۵ خانوار در ۵۰۲ روستا بیش از ۷۰ تانکر آبرسانی نیاز است.

انتهای پیام/ع

تانکر آبرسانی سیار به روستاهای چابهار

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار