به منظور پایش عملکرد و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت آتش‌نشانان سبزوراری مانور حریق و نجات در این شهرستان برگزار شد .

توان اتش نشان سبزواری در سناریو مانور حریق محک زده شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد مهدی احمدی راد رییس سازمان اتش نشانی سبزوار گفت: با برنامه ریزی و طراحی  مانور حریق و نجات در مرکز آموزش شهید امید عباسی، آژیر ایستگاه ۵ آتش نشانی سبزوار در ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه بامداد به صدا درآمد.
 
وی افزود: آتش نشانان که بدون هیچ گونه اطلاعات قبلی با این چالش روبرو شده بودند، ابتدا می‌بایست حریق منزل مسکونی را مهار و اقدام به خارج کردن فرد محبوس با استفاده از تکنیک‌های جست و جو در دود می‌نمودند

رئیس سازمان آتش نشانی سبزوار گفت: عملکرد آتش نشانان از همان ابتدا با به صدا در آمدن آژیر و خارج شدن از ایستگاه و رسیدن به محل حادثه توسط رئیس سازمان به طور نامحسوس مورد رصد قرار گرفت.

مهدی احمدی راد   که از صفر تا صد برگزاری مانور را زیر ذره بین داشت تصریح کرد: برگزاری چنین مانور‌هایی که بدون اطلاع قبلی صورت می‌گیرد بسیار سخت و نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد چرا که در صورت خارج شدن خودروی عملیاتی از محدوده خود حتما می‌بایست توسط ایستگاه‌های معین مورد پوشش و پشتیبانی قرار گیرند تا در صورت بروز حادثه احتمالی نقطه‌ای از شهر دور از دسترس آتش نشانان جهت انجام عملیات نباشد.
 
وی هدف از برگزاری چنین مانوری را پایش عملکرد و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت آتش‌نشانان جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان سبزواری عنوان کرد.

رئیس سازمان آتش نشانی سبزوار افزود: بعد از اجرای مدون طرح‌های تست‌های آمادگی جسمانی و آموزشی و پایش سلامت این طرح نیز در دستور کار سازمان قرار خواهد گرفت و به صورت منظم در هر روز و هر ساعتی برای آتش نشانان چنین مانور‌هایی تدارک دیده خواهد.
 
انتهای پیام// ن. ط
 

برگزاری مانور حریق و نجات در سبزوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.