این روز‌ها خیلی‌ها هستند که در رشته‌های مختلف توانسته اند برای خود و دیگران کارآفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ؛یکی از انواع صنایع دستی زیراندازی و پوششی است که ازابریشم، موی بز، پشم گوسفند و یا دیگر چهارپایان اهلی بافته می‌شود.
آرزو مهربانی حدود ۱۰ سال است در رشته گلیم بافی و فرش بافی (فرش زیر پایی و تابلویی) مشغول فعالیت است اوبه دلیل علاقه‌ای که به این رشته داشت این کار را یاد گرفت و الان دارای کارگاه است و حدود ۲۶ نفر به صورت ثابت و ۱۸ نفر هم به صورت آموزش در این کارگاه فعالیت می‌کنند.
وی می گفت افرادی که در این کارگاه آموزش ببینند ان‌ها را در همون جا به کار مشغول می‌شوند وی از خودش گفت: اگر علاقه باشد و اندگی هم سرمایه و با حمایت مسئولین می‌شود هم خودت به کار مشغول شوید.
نقوش گلیم به دلیل تکنیک خاص بافت، بیشتر به صورت اشکال هندسی است، با وجود این محدودیت، آن چنان تنوع و قدرت هنری وسیعی دارد که حتی در کتب هنری بین المللی دیده شده که دست بافته روستایی ایرانی (کسی که تحصیلی در زمینه فرم و رنگ ندارد) در مقایسه با کار هنری یک هنرمند  دارای ارزش هنری بیشتری است. گلیم با نقش‌های مرغابی، غاز، اردک، خروس، شانه و گل که همه این طرح‌ها برگرفته از محیط، منطقه است.
نمایشگاه مکان خوبی است برای دست آرد‌های آموزش دیدگاه و بافندگان که با انگیزه بیشتر می‌توانند این کار را انجام دهند.
 
انتهای پیام/پ

گلیم هنری با قدمت طولانی

برچسب ها: گلیم ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.