استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر و پایدار روستایی گفت: در این زمینه اجرای مولد‌های برق خورشیدی در روستا‌ها به ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر مورد تاکید است.

اجرای مولد‌های برق خورشیدی در روستا‌ها و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امدادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با تاکید بر بازسازی ناوگان شهری بوشهر اظهار داشت: بازسازی و بهینه سازی ناوگان داحل شهر بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه اشتغال این حوزه قابل توجه است.

وی، با قدردانی از تلاش صندوق کارآفرینی امید در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بیان کرد: افزایش پرداخت تسهیلات از این صندوق مورد توجه قرار بگیرد و ظرفیت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به ۲۰ میلیارد‌ریال از طریق صندوق کارآفرینی امید بوشهر افزایش یابد.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع پرداخت تسهیلات اعتباری طرح‌های اشتغال‌زایی از سوی بانک‌های عامل گفت: بانک‌ها موانع پیش‌روی مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی بردارند و در پرداخت اعتبارات تصویبی تسریع کنند.

گراوند با تاکید بر تسریع در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی فراگیر و پایدار روستایی افزود: بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات با رعایت عدالت و بر اساس ضوابط مورد نظر تسریع کنند و سهم اعتباری هر شهرستان از محل تبصره ۱۸ براساس استعداد‌ها و قابلیت‌های مناطق ابلاغ شود.

وی، ظرفیت اشتغال‌زایی گردشگری، کشاورزی و صنعت استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: براساس تبصره (۱۸) قانون بودجه برای بهره‌برداری مؤثر از مزیت‌های نسبی و رقابتی مناطق با اولویت مناطق روستایی و عشایری و محروم باید نسبت به برنامه‌ریزی و سیاست گذاری مناسب برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار و شناسایی استعداد‌ها و قابلیت‌های مناطق اقدام شود.

استاندار بوشهر، با اشاره به مشارکت بنیاد برکت در امر سرمایه‌گذاری در استان بوشهر افزود: تاکنون این نهاد افزون بر یک‌هزار میلیارد تومان در استان بوشهر طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی را عملیاتی کرده و در سفر رئیس بنیاد برکت به بوشهر سرمایه‌گذاری جدیدی مورد توجه قرار می‌گیرد.

گراوند یکی از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی روستایی رانصب مولد‌های برق خورشیدی دانست و تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان بوشهر طرح پنل‌های خورشیدی در روستا‌های استان اجراء می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها در روستا‌ها با پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره سبب اشتغال‌زایی می‌شود تصریح کرد:در این زمینه اجرای مولد‌های برق خورشیدی در روستا‌ها به ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر مورد تاکید است.

انتهای پیام/ م

طرح اشتغال‌زایی و تولیدی نصب مولدهای خورشیدی در روستاهای استان بوشهر اجرایی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.