معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از برگزاری همایش ملی آیین‌های عزاداری سنتی بوشهر به میزبانی تهران خبر داد و گفت: حوزه هنری بوشهر به عنوان دبیر این همایش انتخاب شد.

همایش ملی آیین‌های عزاداری سنتی بوشهر در تهران برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی صبح یکشنبه در نشست هماهنگی همایش ملی آیین‌های عزاداری سنتی بوشهر با اشاره به سابقه درخشان بوشهر در زمینه آیین‌های عزاداری ائمه (ع) اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش، معرفی آیین‌های عزاداری بوشهر در پایتخت است که باید با یک برنامه ریزی و کار کارشناسی به این هدف بزرگ برسیم.

وی بیان کرد: پس از انتخاب حوزه هنری بوشهر، به عنوان دبیرخانه این همایش، باید کارگروه‌های دبیرخانه هم با محوریت حوزه هنری به زودی تشکیل و فراخوان مقاله همایش هم تهیه شود.

خورشیدی با تاکید بر تسریع در انجام امور اجرایی همایش از جمله تهیه پوستر، فراخوان مقاله خاطرنشان کرد: حوزه هنری بوشهر در دو سه روز آینده کارگروه‌های همایش را مشخص و اقدامات اجرایی را آغاز کند.

معاون استاندار بوشهر خواستار بهره مندی از همه ظرفیت‌های موجود در بوشهر و تهران برای برگزاری باشکوه این همایش شد و گفت: دستگاه‌های اداری استان هم ضمن همکاری با دبیرخانه، زمینه جلب مشارکت برای برگزاری این همایش فراهم کنند.

وی افزود: برگزاری مطلوب این همایش می‌تواند فرصت خوبی برای معرفی استان بوشهر در تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و هنری و ... باشد.

عزاداری بوشهر در کشور جایگاهی ویژه است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر هم با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای همایش مذکور گفت: عزاداری بوشهر یک سری اشعار معقول و منطقی دارد که با آن به یک شور معقول می‌رسیم و جز برترین عزاداری‌ها در کشور هم هست.

عباس برزگرزاده افزود: تهیه مقاله، کتاب و مستند بخشی از آثار تولیدی برای این همایش ملی است که در کنار تهیه مجموعه سخنرانی‌های همایش، آثاری ماندگار از این رویداد مهم فرهنگی استان به یادگار می‌ماند.

وی بیان کرد: زمان برگزاری این همایش دقیقا مشخص نشده، اما تاریخی که مد نظر است نیمه دوم ماه محرم یا نیمه اول مهرماه است.

تشکیل کارگروه‌های همایش

رئیس حوزه هنری بوشهر هم در این نشست به اشاره به آمادگی حوزه هنری برای مسئولیت دبیرخانه این همایش گفت: اقداماتی هم از سوی حوزه هنری بوشهر برای برگزاری همایش در تهران صورت گرفته است و با تشکیل کارگروه ها، این اقدامات تسریع می‌شود.

امید پارسایی فر اظهار امیدواری کرد با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان همایشی در خور شان و منزلت ائمه اطهار (ع) و آداب و سنن بوشهر برگزار شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: تئاتر ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.