همزمان با ادامه حملات متجاوزان سعودی به نقاط مختلف یمن، نیرو‌های یمنی نیز مواضع مزدوران را هدف حملات خود قرار دادند.

ادامه حملات متجاوزان سعودی به استان الحدیده و واکنش نیرو‌های مقاومت یمنی به تجاوزات آن‌هابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، همزمان با ادامه حملات متجاوزان به مناطق مختلف یمن از جمله الحدیده، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز مواضع مزدوران و متجاوزان را در یمن و عمق خاک عربستان هدف قرار دادند و خسارات و تلفاتی به آنها وارد کردند.

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک به سمت مواضع مزدوران سعودی در البیضاء یمن شلیک کرد. در همین حال سازمان ملل اعلام کرد حملات متجاوزان سعودی به استان الحدیده خسارات سنگینی به ایستگاه های پمپاژ آب وارد آورده و مردم را با خطرات زیادی روبرو کرده است.

محمد اسماعیل، گزارشگر العالم در گزارشی با اشاره به این که نیروهای یمنی با یک فروند موشک بالستیک مواضع مزدوران سعودی را در استان البیضاء هدف قرار دادند و خسارات سنگینی به آنها وارد کردند، افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در عمق خاک عربستان، مواضع نیروهای سعودی را در اطراف مناطق کوهستانی علیب و گذرگاه الخضراء در نجران با توپخانه هدف قرار دادند که طی آن شماری از نیروهای رژیم آل سعود کشته یا زخمی شدند.

در ادامه گزارش آمده است: از سوی دیگر اقدامات انتقام‌جویانه عربستان سعودی در الحدیده ادامه دارد و مردم این منطقه را به خاک و خون می کشد. بر همین اساس یک شهروند یمنی در حملات متجاوزان به شهادت رسید و چهار فرزند وی نیز زخمی شدند.

جنگنده های متجاوز سعودی شبکه های مخابراتی الحدیده را هدف حمله قرار دادند و آن را نابود کردند. این در حالیست که سازمان ملل اعلام کرد حملات سه روز اخیر متجاوزان سعودی خسارات سنگینی به ایستگاه پمپاژ آب در الحدیده وارد کرده و مشکلات زیادی برای اهالی به بار آورده است. سازمان ملل همچنین درباره شیوع احتمالی برخی بیماری ها پس از این حملات هشدار داد و افزود در صورت شیوع چنین بیماری هایی امکان کنترل آنها وجود ندارد.

گزارشگر در ادامه افزود: شورای همبستگی قبایل در الحدیده ربوده شدن شماری از زنان به دست متجاوزان در التحیتا را محکوم کردند و افزودند ربوده شدگان به مکان نامعلومی منتقل شده اند. شورای همبستگی قبایل اعلام کرد این اقدام اهانت آمیز علیه همه قبایل تهامه و یمن است و چنین جنایتی بی پاسخ نخواهد ماند. این شورا از همه یمنی ها و قبایل یمنی خواست برای پاکسازی سرزمین خود از متجاوزان به پا خیزند.

از سوی دیگر استان صعده در شمال یمن شاهد برگزاری تجمع قبایل در محکومیت حملات متجاوزان سعودی به غیرنظامیان بود. شرکت کنندگان در این تجمع مسلحانه خواستار همبستگی قبایل و اعزام نیرو به جبهه ها برای مقابله با متجاوزان شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار