رئیس شورای ولایتی زابل با ابراز نگرانی از حضور گروه تروریستی داعش در این ولایت، از بی تفاوتی نیروهای امنیتی افغان با این گروه تروریستی انتقاد کرد.

ابراز نگرانی شورای ولایتی زابل از حضور داعش در این ولایتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس شورای ولایتی زابل با ابراز نگرانی از حضور گروه تروریستی داعش در این ولایت، از بی تفاوتی نیروهای امنیتی افغان با این گروه تروریستی انتقاد کرد.

«عطاجان حق بیان» گفت: با وجود اینکه گروه تکفیری داعش در دو سال گذشته در ولسوالی های «خاک‌افغان» و «نوبهار» ولایت زابل در جنوب افغانستان مستقر هستند، اما دولت  از مقابله با این گروه تروریستی خودداری می‌کند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش  در این ولسوالی ها سلاح‌های مدرن و پیشرفته در اختیار دارند اما به دلیل اهداف عملیاتی متفاوتی که دارند از عملیات تهاجی خودداری می‌کنند.

رئیس شورای ولایتی زابل تصریح کرد که داعش در این ولسوالی ها مسئولیت سربازگیری و اعزام اعضای این گروه  به سایر ولایت‌ها را به عهده دارد.

به نوشته پارس تودی، در همین حال بسیاری از شخصیت های سیاسی و مذهبی و کارشناسان سیاسی منطقه هم بر این باورند  آمریکا به دنبال تامین امنیت در افغانستان نیست بلکه تلاش می‌کند تا با دامن زدن به ناامنی و جنگ زمینه حضور گسترده داعش در افغانستان را فراهم  کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار