ساخت راه‌ های روستایی کشور به اعتبار سالانه نیاز دارد

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: اجرای عملیات ساخت راه‌های روستایی سالیانه به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن فدایی مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی در سفر به جهرم  برای بازدید از راه‌های روستایی این شهرستان بیان کرد: از ۲۰۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور نزدیک به ۱۰۵ هزار کیلومتر این راه‌ها آسفالت بوده و ۲۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه‌ها شوسه است که نیاز به عملیات روسازی دارد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۵ هزار کیلومتر روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور خاکی است، افزود: پایین‌ترین برخورداری حوزه راه در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور مربوط به استان کردستان و بالاترین برخورداری نیز مربوط به استان تهران است.

فدایی در خصوص برنامه ششم توسعه بهسازی راه‌های روستایی کشور، تصریح کرد: در این برنامه نزدیک به ۱۰ هزار کیلومتر عملیات زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی کل کشور پیش‌بینی شده که سالانه تحقق ۲۰ درصد آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: وضعیت شاخص راه‌های روستایی برخورداری از جمعیت کشور است که در استان فارس نزدیک به ۸۸ درصد بوده و یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ میلیارد ریال به منظور راه‌های روستایی جهرم از محل اعتبارات راه‌های روستایی پیش بینی شده، اضافه کرد: در این شهرستان از ۱۲ راه روستایی بازدید شده، که ۵۰ درصد این راه ها  نیاز به بهسازی یا عملیات پل بزرگ یا راه دوم دارد و ۵۰ درصد دیگر محور‌های روستا‌هایی نیاز به راه دارند که دستور کار بازسازی راه ها به استان ابلاغ و  ارسال شده است.

انتهای پیام/ت

صحبت‌های مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی در خصوص بهسازی راه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار