به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کسب و کار مجازی مبتنی به اینترنت و اپلیکیشن به عنوان یکی از روش های موفق در کسب و کار مورد پیشنهاد بسیاری از سرمایه گذاران قرار دارد. در چند سال اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه کسب و کارهای مجازی در ایران هستیم. در حال حاضر ابتدایی و اساسی ترین شرط لازم برای ورود به کسب و کار مجازی، شناسایی ایده و داشتن خلاقیت و سرمایه گذاری جهت تجاری سازی آن است. سهولت در برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مشتری مهم ترین ویژگی کسب و کار در فضای مجازی است .
هزینه هنگفت خرید، اجاره، مالیات و محل کسب عواملی هستند که باعث گرایش صاحبان مشاغل خرد و متوسط به شبکه های اجتماعی و اینترنت می شود. سرمایه اولیه کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کار فیزیکی خیلی کمتر است و با کمترین هزینه و ریسک می توان یک کسب و کار مجازی شروع کرد. در این شرایط صاحبان مشاغل سنتی رفته رفته در حال پیوستن به موج کسب و کار اینترنتی هستند. البته مسئله ای که صاحبان مشاغل مجازی با آن مواجه اند، ساز و کار بیمه برای آن هاست. این مشاغل به دلیل نوپا بودن در قانون کار تعریف نشده اند و از بیمه مشخصی نیز برخوردار نیستند .
در این باره محمد حسن زدا معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدن مشاغل مجازی خبر داده است.
وی با بیان اینکه جلسات متعددی با صاحبان مشاغل مجازی برگزار شده است اظهار کرد: مذاکرات با صاحبان مشاغل مجازی ادامه دارد و تصور می کنم به زودی به نتیجه برسیم و شرایط را اعلام کنیم.
زدا افزود: تحت هر شرایطی شاغلین مجازی بیمه خواهند شد اما اگر با کارفرمایان توافق حاصل شود،کارمان بهتر پیش می رود.
با توجه به نظر کارشناسان، اقتصاد جهانی تا حدود زیادی بستگی به رشد استارتاپ ها و کسب و کار های اینترنتی دارد و اقتصادهایی بیشترین رونق را خواهند داشت که حمایت بیشتری از سوی مدیران و مسئولان دریافت کنند. بیمه شدن مشاغل مجازی می تواند کمک شایانی به صاحبان این مشاغل کند و حتی با توجه به حمایت ها، نرخ بیکاری را کاهش دهد.
انتهای پیام/