معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: باید با دقت نظر سنجی شود که آیا می‌توان روی ذخایر آبی حساب کرده و اقدام به خاموش کردن آتش در هورالعظیم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی شبه معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان داشت: اجباراً لازم نیست برای خاموش کردن آتش هور آب از پشت سد کرخه رهاسازی شود و باید با دقت نظرسنجی شود که آیا در این شرایط می‌توان روی ذخایر آبی چنین خطری کنیم، چرا که در حال حاضر ورودی آب به کرخه نسبت به پارسال 21 درصد و نسبت به شرایط طول ماه 44 درصد کاهش دارد.

وی افزود: اگر فرض بر این است که تنها راه خاموش کردن هور رهاسازی آب از پشت سد کرخه باشد چه مکانیزم و کنترلی برای آب طول مسیر وجود دارد تا 17 تا 18 هزار هکتار شلتوکی که در طول مسیر است آب را برداشت نکنند.

شبه عنوان کرد: شرایط فعلی ذخایر آبی ما عادی نیست و هرگونه رهاسازی یک خطر به شمار می‌رود و با این کار یعنی ما  با ذخایر پاییزمان بازی می‌کنیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در پایان گفت: مقرر شد ظرف یکی، 2 روز آینده یک جلسه تخصصی و کارشناسی تشکیل و نقاط آتش‌سوزی و راه‌های مؤثر جهت خاموش کردن آتش هور بررسی شود.

انتهای پیام/م

خاموش کردن آتش سوزی تالاب هورالعظیم

برچسب ها: حوادث ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.