رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: فروش منابع طبیعی به تنهایی درآمد ارزی به همراه ندارد و منابع طبیعی باید همراه با فناوری فروخته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی معتمد زادگان رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه فروش منابع طبیعی به تنهایی درآمد ارزی به همراه ندارد و منابع طبیعی باید همراه با فناوری فروخته شود، گفت: سهم محصولات فناوری از کل گردش اقتصادی کشور حدود نیم درصد بیشتر نیست در حالی که بر اساس برنامه‌های دولت تدبیر و امید، تکلیف است که تا پایان برنامه ششم توسعه، رشد ۱۰ برابری در درآمد ملی در حوزه فناوری داشته باشیم.

وی خدمات پارک علم و فناوری را شامل حرکت سریع به سمت ایجاد شرکت‌های کوچک، ارائه خدمات متنوع به آنها، توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم فناوری و تامین منابع مالی برای رشد شرکت‌ها و تغییر و تبیین استراتژی برای رشد و گسترش فعالیت شرکت‌ها برشمرد و افزود: در پارک علم و فناوری مازندران نیز تلاش می‌شود تمامی این امکانات ارائه شود و در حال حاضر دولت تدبیر و امید در تعهد این مولفه‌ها جدی و پای کار است.

معتمد زادگان به کمبود زمین و اعتبارات برای استقرار پارک علم و فناوری در استان اشاره کرد و گفت: ایجاد شبکه نوآوری و فناوری راحل این مشکل است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: در حال حاضر مقدمات راه اندازی شبکه نوآوری و فناوری استان هفته گذشته فراهم شد تا تمامی شرکت‌های فناورانه و نوپا بتوانند از ظرفیت پارک علم و فن آوری بهره‌مند شوند.

وی به پراکندگی جمعیت و سطح بالای نوآوری در مازندران اشاره کرد و افزود: نمی‌توان برای تمامی نقاط استان پارک ایجاد کرد و شبکه نوآوری و فناوری می‌تواند این خلا را پر کند.

معتمد زادگان گفت:: در آینده نزدیک برای گسترش فعالیت شرکت‌ها، پردیس علم و فناوری در کنار برخی دانشگاه‌های مازندران احداث می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به کمبود زمین و گرانی آن در مازندران افزود: بسیاری از شرکت‌ها پس از خروج از پارک نیازمند زمین برای گسترش کار خود هستند و برای حل این موضوع خیرین و مسئولان باید پای کار باشند.

وی با تاکید بر اینکه پارکی که نتواند به شرکت‌های نوآورانه زمین واگذار کند، فعالیت آن نتیجه بخش نخواهد بود، از واگذاری اولین قطعه از زمین به یک شرکت خبر داد.

معتمد زادگان اعلام کرد که با آموزش بخش خصوصی در حال حاضر بسیاری از ارزیابی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان توسط این بخش در داخل استان انجام می‌شود.

وی افزود: پیش از این متخصصانی از استان‌های دیگر به درخواست شرکت‌ها به مازندران می‌آمدند که هزینه بسیاری برای شرکت‌های نوپا داشت.

مازندران دارای یک پارک علم و فناوری و ۱۲ مرکز رشد است که چهار مرکز آن از جمله ساری، آمل، نوشهر و سیمرغ مستقیم زیر مجموعه پارک علم و فناوری فعالیت دارند.

انتهای پیام/آ

جذب سرمایه گذاری با فروش منابع طبیعی به همراه فناوری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.