یک کارشناس مسائل دینی گفت: فرهنگ‏سازی برای "ازدواج آسان" مشکلات جوانان را حل می‌کند و خانواد‌ها نیز در این راه باید جوانان را بدون منت حمایت کنند.

ازدواج آسان مشکلات جوانان را حل می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی مطلق در ویژه برنامه پرسمان دینی که بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جمهوری اسلامی برگزار شد، افزود: ازدواج جوانان موجب سالم ماندن جامعه می‌شود، لذا باید شرایط آسان انجام این مهم برای آنان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین مهریه‌های مناسب و آسان گرفتن امر ازدواج سیره بزرگان دین اسلام است، گفت: نبی مکرم اسلام (ص) تکمیل نیمی از ایمان افراد مسلمان را در گرو ازدواج آن‌ها دانسته است، توجه به تجملات و نبود برنامه‌ریزی سازنده در مورد آینده زوج‌های جوان از سوی خانواده‌ها به امر ازدواج آسیب وارد می‌کند.

این کارشناس مسائل دینی افزود: انسان در هر مرحله از حیات خویش به محبت و مهر دیگران نیازمند است، دریافت کامل‌‏ترین و دائمی‏‌ترین نوع محبت، دوستی و عشق با ازدواج صورت می‏‌گیرد، زیرا انسان هر قدر در محیطی سرشار از محبت بزرگ شده باشد باز در جوانی نیاز به وجود کسی نیاز دارد تا محبتش را راحت ترعرضه کند و مورد پذیرش آغوش باز او قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی مطلق گفت: بسیاری از جوانان مجرد مشکلات اقتصادی را مانع ازدواج قلمداد می‌کنند، در حالی که بسیاری از آنان از نظر سطح اقتصادی و اجتماعی وضع بهتری نسبت به جوانان متأهل دارند، این پدیده ریشه در گرایش به تجمل‌گرایی، کسب رفاه و توقع بیشتر از زندگی است، که همگی ریشه در زیر‌بنا‌های فرهنگی دارد.

وی افزود: تغییر نگاه خانواده‌‏ها برای آسان گرفتن امر ازدواج و مقدمات آن یکی از راه‌های افزایش این امر مقدس است، خانواده‌ها باید مقدمات ازدواج را فراهم کنند و از اسراف بپرهیزند.

انتهای پیام // ف. ک
 

برگزاری ویژه برنامه پرسمان دینی در حرم مطهر رضوی

برچسب ها: ازدواج ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک پسر بیکار
۰۲:۰۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
۲۷ سالمه. نه کار هست نه پول. اول اقتصاد رو درست کنید ؛ همه چی درست میشه