سخنگوی مدیریت حوزه علمیه قم گفت: وضعیت اقتصادی امروز کشور مطلوب نیست و این معضل بیش از همه ناشی از عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام عباس رفعتی سخنگوی مدیریت حوزه علمیه قم گفت: مردم به وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور معترض هستد و اعتراض‌های مردمی به حق است.

وی با بیان اینکه مراجع تقلید و روحانیت با مردم همدری داشتند و دارند، افزود: توده‌هایی از مردم که اقشار آسیب پذیر جامعه هستند در شرایط سخت اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: دستگاه اجرایی اگر در این جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را دنبال نکند و به جای آن اقتصاد برجامی را دنبال کند این سبب می‌شود، که وضعیت آشفته بازار فعلی را در بازار ارز و سکه ببینیم.
وی افزود: شرایط ارز و سکه مطلوب هیچ کس نیست، جز یک درصد اندکی که از اخلال در ارز و سکه سود می‌برند، اما نه نظام و نه جامعه و نه مردم هیچ نفعی نمی‌برند.

رفعتی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مستقل بودن حوزه‌های علمیه و مراجع، موضع گیری آیت الله مکارم شیرازی در برابر توافق اف. ای. تی. اف را حاکی از این دانست و افزود: این اقدام آیت الله مکارم مانند تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی برای جلوگیری از تسلط بیگانگان بر اقتصاد کشور بود.

وی افزود: آسیب‌های کنوانسیون منع تامین مالی تروریسم برای مملکت بیش از آسیب‌های تنباکو بود از این رو مرجعیت و حوزویان ورود پیدا کردند تا از دستور کار مجلس خارج شود.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام /ی

 

بی توجهی به اقتصادمقاومتی

برچسب ها: اشتغال ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.