سفیر ایران در فیلیپین با اشاره به نیاز این کشور به محصولات کشاورزی کشورمان از قیمت ۵۰ دلاری هر کیلو گیلاس ایرانی در فیلیپین خبر داد .

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  نشست روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با مدیران بنیاد مستضعفان برای آشنایی با فعالیت های اقتصادی برگزار شد.

تنهایی سفیر ایران در فیلیپین با‌بیان اینکه بازار فیلیپین، به شدت نیازمند محصولات کشاورزی ایران است گفت: هم اکنون هر کیلو سیب ایران در این کشور 30 دلار قیمت دارد و گیلاس نیز 40 تا 50 دلار فروش می رود.

وی اظهار کرد: ایران از  کشور فیلیپین اقلامی از جمله موز و نارگیل و ... وارد می کند و این کشور بازار جدیدی برای  خدمات و مهندسی است.

تنهایی ادامه داد: فیلیپین استعداد آشنایی با فضای کسب و کار ایران را دارد و باید محدودیت های ما را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه با وجود چنین استعدادهای می توانیم  بسیاری از تحریم ها را دور بزنیم افزود: می توانیم از طریق این کشور وارد بازارهای بین المللی شویم.

تنهایی تصریح کرد: فیلیپینی  ها در حال آغاز اجرای یک پروژه چند میلیارد دلاری در ایران هستند که جای بنیاد مستضعفان در آن خالی است.

سفیر ایران در فیلیپین تاکید کرد: بنیاد در بحث ساخت و ساز و اجرای این پروژه می تواند کمک فراوانی کند.

در ادامه این مراسم سفیر ایران در ونزوئلا با اشاره به اینکه در آمریکای لاتین ظرفیت های بسیار زیادی برای فعالیت های بنیاد مستضعفان وجود دارد گفت: شرکت های تحت مدیریت بنیاد باید  شعاع صادرات و صدور خدمات فنی و مهندسی را به این منطقه گسترش دهند.

وی توضیح داد: در گذشته با دولت ونزوئلا وارد مذاکره شده ایم تا در چهار زمینه شرکت های ایرانی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: ونزوئلا بزرگترین کشور از منظر منابع نفتی است؛ مقامات این کشور برای پروژه های نفتی و پتروشیمی از ما درخواست کرده اند تا شرکت های ایرانی حضور داشته باشند.

وی توضیح داد: حوزه دوم معادن است که ونزوئلایی ها علاقه مند به حضور ایرانی ها در این بخش هستند. زیرا که این کشور دارای معادن بزرگ طلا، آلومینیوم، منگنز و... هستند و با توجه به این که ونزوئلا جزو پیمان مشترک کشورهای آمریکای جنوبی (مرکوسور) است اگر محصولی در اینجا صادر شود مشمول معافیت مالیاتی می شود.

وی به کشت فراسرزمینی اشاره کرد و افزود:شرکت های ایرانی در حوزه   صادرات دارو می توانند حضور موثری داشته باشند.

سیاست و اقتصاد همچنان به هم درتنیده هستند 

در ادامه این مراسم سیدمحمد کاظم سجادپور با بیان اینکه شرکت ها و امکانات خوبی را در کشور داریم گفت: این امکانات تنها در بخش اقتصادی نیست بلکه در بخش های امنیتی اجتماعی و اقتصادی کشفیات جدیدی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه چنین اقداماتی مسئولیت ما را افزایش می دهد گفت: در بعد دوم نقش سمینار انسجامی عملی در مرحله بعدی در مورد سیاست ها در خارج از کشور است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست و اقتصاد همچنان به هم تنیده هستند گفت: انسجام این دو حوزه ضرورت بنیادین کار ماست.

 معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه سومین نقش سمینار امروز انبساطی است گفت: سیاست دشمنان ایران بستن و منقبظ کردن فضای بین المللی ماست.

وی افزود: باید با هر وسیله انبساط بین المللی و منطقه ای را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: وظیفه ما باز کردن فضا برای کنشگران اقتصادی در حوزه بین المللی است که در نهایت سود آن به مردم می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار