معاونت فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: مباحث فرهنگی ارائه شده به مددجویان باید خانواده محور باشد و اجرای طرح نظام جامع آموزش خانواده در راستای رسیدن به این هدف می‌باشد.

لزوم خانواده محوری در مباحث فرهنگی مدد جویان کمیته امداد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  افشارنیا معاونت فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی در بازدید از کمیته امداد تربت جام افزود: هر منطقه از کشور مسائل اعتقادی، اجتماعی و نیاز‌های مختص به خود را دارد و کمیته امداد اولین دستگاه اجرایی است که فعالیت‌های خود را بومی سازی و عملی کرده است.


وی گفت: در سال جاری با هدایت‌های مقام معظم رهبری سبک زندگی دینی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته و سعی بر آن است به سبک زندگی خانواده‌های مددجو به صورت عمیق پرداخته شود.

معاونت فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی افزود: خدمات فرهنگی ارائه شده به خانواده‌ها از پایداری و ثبات بیشتری برخوردار است و کمیته امداد یکی از ابتکارات حضرت امام (ره) به عنوان یک پیوست فرهنگی ممتاز جهانی است.

افشارنیا گفت: این نهاد در موضوع فقر در دو ساحت پیشگیرانه و درمان گرانه، تمامی مردم از جمله حمایت جویان و حمایت گران و افراد حقیقی و حقوقی پیشقدم می‌باشد و تولد این نهاد در ماهیت، خلق یک الگوی نوین برای اقامه شریعت الهی، بدون نگاه به جغرافیای سیاسی و با نگاه الهی و یکسان به بشر به عنوان پهنه جغرافیایی برای جامعه جهانی است.

وی افزود: اساسنامه این نهاد و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص وظایف کمیته امدادالحاق، یک نگاه فرهنگی به خدمات برای صیانت فرد و خانواده در ابعاد مادی و معنوی است وجه تمایز این نهاد با سایر کشور‌ها در حوزه فقرزدایی است و محصول این امر، رفاه معیشتی و تعالی مددجویان است.

معاون فرهنگی و آموزش کمیته امداد گفت: خدمات ارائه شده امداد برای افراد مورد حمایت و تاکید بر ضرورت اجرای پیوست فرهنگی برای تمامی خدمات است و ارتقاء و افزایش سلامت فرهنگی در آثار فرهنگی ناشی از فعالیت‌ها و خدمات در راستای اصول سیاست فرهنگی کشور، برنامه ریزی و جهت دهی آثار فرهنگی ناشی از ارائه خدمات و فعالیت‌ها در راستای اصول سیاست فرهنگی کشور، حذف و کاهش جبران پیامد‌ها و آثار ناشی از تاخر فرهنگی، خلاقیت و نوآوری در طرح‌ها به منظور نهادینه سازی فرهنگ دینی در جامعه، گسترش کمی و کیفی ارزش‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی، تبلور معنویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در نماد‌های فرهنگی و دینی، تحقق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد تهیه پیوست فرهنگی برای تمامی خدمات از جمله اهداف اجرایی کردن پیوست فرهنگی خدمات امداد است.

انتهای پیام//ز. ج
 

بازدید معاونت فرهنگی آموزشی کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی از کمیته امداد تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار