مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: در سال جاری 39 هزار کیسه خون در استان اردبیل تولید می شود.

بابک رضازاده، مدیر کل انتقال خون استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: در سال گذشته 37 هزار و 706  کیسه تولیدات خون در استان اردبیل داشتیم که در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته این میزان با افزایش ۵ درصدی به ۳۹ هزار کیسه خون می رسد که به صورت رایگان در اختیار بیماران در مراکز درمانی استان قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: با تجهیز پایگاه های انتقال خون در استان اردبیل و به روز رسانی امکانات، پلاکت خالص که ۶ برابر پلاکت های معمولی ارزش دارد در اردبیل به اندازه کافی تولید می شود.

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل با بیان اینکه میزان اهدای خون در شهرستانهای اردبیل و پارس آباد نسبت به شهرستانهای دیگر استان بیشتر است، تصریح کرد: استان اردبیل  دارای سالم ترین خون در کشور بوده و جزو استان های نمونه کشور در اهدای خون محسوب می شود.

رضا زاده گفت: در سال های گذشته بیماران مبتلا به بیماری تالاسمی در استان اردبیل  اکثرا دچار مرگ می  شدند که با خون رسانی به موقع انتقال خون استان اردبیل این مشکل برطرف شده و با درمان به زندگی عادی خود ادامه می دهند.

وی از افزایش تعداد اهداکنندگان مستمر خون و کاهش ضایعات خون در استان خبر داد، عنوان کرد:۶۱ درصد اهداکنندگان خون در استان به صورت مستمر به پایگاه های انتقال خون مراجعه می کنند که این یک حرکت بی نظیر است.

انتهای پیام/ح

تولید پلاکت خالص در اردبیل

برچسب ها: انتقال خون ، تالاسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.